دکتر سروش گفت: حجم بالای مراجعات از شهرستانها به تهران، موجب کاهش خدمات رسانی می‌شود و این در حالی است که با کمبود جدی نیروی انسانی بخصوص در بخش پرستاری مواجه هستیم.

دکتر احمدرضا سروش رئیس بیمارستان شریعتی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در هفته گذشته وزیر بهداشت بازیدی از بخش‌های خون و سرطان شناسی بیمارستان شریعتی داشتند و از نزدیک ، شاهد مشکلات و حجم بالای بیماران در فضای محدود بیمارستان بودند. همچنین بیماران و همراهان آنها از مشکلات و محدودیت‌هایشان برای وزیر بهداشت گفتند.

دکتر سروش ادامه داد: مشکل حال حاضر بیمارستان شریعتی و اکثر مراکز بیمارستانی دولتی، کمبود فضا و حجم بالای بیماران بستر‌ی است. این در حالی است که مراکز بیمارستانی در شهرستانها و مراکز استانها، امکانات بسیار خوب، فضا‌های نو ساز و باز سازی شده و متخصصین بسیار با تجربه را در اختیار دارند.

وی ادامه داد: علت اصلی مراجعات بالاتر از شهرستانها به مراکز بیمارستانی در تهران، مشکل فرهنگی است که تصور می‌کنند امکانات و ارائه خدمات پزشکی در تهران بهتر است و علی رغم اینکه در تهران با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند. ولی باز هم شاهد حجم بالای مراجعات از شهرستانها هستیم.

دکتر سروش، گفت: وزیر بهداشت طی بازدیدی که از بیمارستان شریعتی داشتند، از نزدیک مشکلات را شاهد بودند و قول مساعدت و رسیدگی بیشتری برای کاهش حجم مراجعه کنندگان دادند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار