معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر از اسکان بیش از 456 هزار زائر حسینی در مرز خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ناصر چرخ ساز معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت :طرح ویژه اربعین حسینی توسط سازمان امداد و نجات از هفتم ماه جاری آغاز شده و تا بیست و ششم همین ماه ادامه دارد.

وی افزود: پایگاه های امدادی در مسیرهای چزابه، شلمچه و مهران اضافه شده و نیروهای امدادی به حالت آماده باش درآمده اند.

چرخ ساز از استقرار 3 بالگرد در مرزهای کشور ویژه ایام اربعین خبر داد و افزود: بالگردهای پشتیبانی در این رابطه پیش بینی شده و در صورت نیاز از آنها استفاده می کنیم.

وی اظهار داشت: در سه نقطه مرزی در حدود 465 هزار نفر از خدمات اسکان اضطراری بهره مند شدند که در مرز شلمچه 366 هزار نفر ، چذابه 82 هزار نفر ، مهران 16 هزار نفر و همچنین تعداد 6600 نفراز خدمات امدادی به صورت سرپایی استفاده کردند.

چرخ ساز همچنین افزود: تعداد 54 نفر از زائرینی که دچار مشکل شده بودند توسط آمبولانس ها به مراکز درمانی انتقال داده شده اند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر بیان کرد: پیش بینی می کنیم قبل از برگشت زائران، شاهد یک افزایش مهاجرتی دیگر در چهارشنبه هفته جاری باشیم، چرا که کارمندان دولت در این زمان تعطیل شده و امکان سفر برای آنها مهیا می شود.

چرخ ساز، به ارسال 25 خودروی امدادی در مسیر نجف به کربلا اشاره کرد و گفت: جهت برگشت زائران و ارائه خدمات امدادی به آنها نیز تعداد زیادی خودرو در نظر گرفته شده است.

وی از اجرای طرح دیگری توسط این سازمان در روزهای پایانی ماه صفر خبر داد و تصریح کرد: مراسم پیاده روی زائران امام رضا (ع) به سمت حرم رضوی در روزهای پایانی صفر انجام می شود و سازمان امداد و نجات پیش بینی های لازم را در این رابطه اتخاذ کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: هلال ، اسکان ، زائر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار