آیا گذاشتند به فجایعی از جمله قرارداد «کرسنت» و پرونده «استات‌اویل» و... که در بخشهای مختلف اقتصادی شکل گرفت، رسیدگی شود؟ اینها که سابقه‌شان بیشتر از ده سال است، اصلاً بحث سیاسی و این جناح سیاسی و آن جناح سیاسی نیست.

به گزارش خبرنگار وبگردی باشگاه خبرنگاران،حسین فدایی، که در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی ریاست کمیته بررسی پرونده اختلاس 3000 میلیاردی را به‌عهده داشت می‌گوید اگر به فساد «کرسنت» و «استات‌اویل» رسیدگی شده بود، پرونده‌های فساد انباشته نمی‌شد.

آقای فدایی در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم با تبیین ریشه‌های فساد در دوران دولت های مختلف گفت: «آیا گذاشتند به فجایعی از جمله قرارداد «کرسنت» و پرونده «استات‌اویل» و ... که در بخش‌های مختلف اقتصادی شکل گرفت، رسیدگی شود؟ اینها که سابقه‌شان بیشتر از ده سال است. اصلا بحث سیاسی و این جناح سیاسی و آن جناح سیاسی نیست.»

فدایی با انتقاد از  برخی جریانات سیاسی هم گفت: «یا کسانی که توسعه سیاسی را دنبال می‌کردند، برای‌شان مهم نبود به آدمی که فساد اخلاقی، فساد مالی و فساد اداری دارد، مسوولیت  داده‌اند؛ فقط مهم این بود که از فکر آنها حمایت کند. لذا این آقایان طرفدار توسعه سیاسی هم، عدالت خواهی و مبارزه با فساد، جزء مسائل جدی‌شان نبود. این شد که آرام آرام این جریان‌های فکری شکل شبکه‌ای به خود گرفتند.»

وی افزود: «یعنی طبقه ویژه و ممتازی در کشور شکل  گرفت که همدیگر را تأیید می‌کردند و به همدیگر کمک می‌کردند. کسانی که رانت خواری، تبعیض جزء ذات رفتارشان شد و توجیه‌گر و حمایت‌گر عناصر فاسد، رانت‌خوار و اشرافی شدند. اگر یک جوان یا یک مؤسسه مردمی می‌آمد و پروژه ای را طرح می‌کرد که ما می‌خواهیم فلان کار اقتصادی را انجام دهیم و ما را برای پشتیبانی به مراکز اعتباری و بانک‌ها معرفی کنید، اگر اینها یک عده بچه پابرهنه بودند، به اینها اعتنایی نمی‌شد، ولی اگر آدمی می‌گفت که من از خارج آمدم و سرمایه‌دارم، فوری او را به بانک‌ها معرفی می‌کردند. او هم میلیاردی وام می‌گرفت و پول را از این کشور می‌برد...»







برچسب ها: مفاسد ، اقتصادی ، سیاسی ، مجلس ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.