میرگلوبیات گفت: علی‌رغم این که سعی می‌شود در تبلیغات توصیه به انجام زایمان طبیعی تأکید شود، هنوز بیش از 80 درصد زایمان‌ها در مراکز خصوصی فقط به صورت سزارین انجام می‌شود.

دکتر شهلا میرگلوبیات عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: علی‌رغم این که توصیه می‌شود زایمان‌ها به صورت طبیعی صورت بگیرد، هنوز انجام سزارین غیرضروری و انتخابی در مراکز خصوصی بالاست.

وی گفت: متأسفانه هنوز بستر فرهنگی و آموزشی لازم به لحاظ ترغیب مادران باردار به انجام زایمان طبیعی فراهم نشده است باز هم شاهد انجام سزارین‌های غیرضروری در بسیاری موارد هستیم.

وی با بیان این که متأسفانه ابزار نظارتی در بخش‌های خصوصی کافی نیست، خاطرنشان کرد: آمار تکان‌دهنده‌ای در بخش‌های خصوصی به لحاظ انجام سزارین وجود دارند، چنانچه اعلام می‌شود بیش از 80 درصد سزارین‌ها در بخش خصوصی است و این نشان‌دهنده عدم آگاهی مادران و برخی پزشکان نسبت به انجام سزارین است.

وی افزود: همچنین در خصوص تعداد مراکز درمان ناباروری نیز باید عنوان شود که این مراکز بسیار ناکافی است، به خصوص در شهرستان‌ها اصلاً وجود ندارد و باید زوجین نابارور هزینه هنگفتی برای رفت و آمد نیز پرداخت کنند باید هزینه‌های بالای درمان را نیز پرداخت کنند.

وی یادآور شد: مضرات سزارین برای مادر و جنین به لحاظ علمی شناخته شده است و لذا باید در این زمینه اطلاع‌رسانی شود تا تعداد سزارین‌های انتخابی و غیرضروری کاهش یابد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار