یک روان‌شناس گفت: اعتماد به نفس نوعی خودباوری و خودشناسی به دور از غرور و جاه‌طلبی است و اکثر مردم هم سعی بر بالابردن اعتماد به نفس خود دارند.

مهین عیوض‌زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با اعتماد به نفس در زندگی زناشویی گفت: اعتماد به نفس در زندگی زناشویی اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا مردانی که اعتماد به نفس دارند به همسران خود توجه و محبت بیشتری کرده و فرزندانی شایسته تربیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: اعتماد به نفس نوعی خودباوری و خودشناسی به دور از غرور و جا‌ه‌طلبی است و اکثر مردم در جامعه سعی بر بالا بردن اعتماد به نفس خود دارند.

عیوض‌زاده با اشاره به اینکه اعتماد به نفس یک صفت روانی در زندگی است، افزود: اعتماد به نفس معمولا از دوران کودکی آغاز می‌شود و تحت تأثیر تربیت، فرهنگ و جامعه تقویت می‌شود.

این روان‌شناس ادامه داد: شما تنها کسی هستید که می‌توانید اعتماد به نفس را در خودتان افزایش دهید، زیرا اگر اعتماد به نفس را از فرد دیگری دریافت کنید به راحتی آن فرد می‌تواند اعتماد به نفس را از شما بگیرد.

وی با بیان اینکه دوره و زمان لازم جهت به وجود آمدن اعتماد به نفس مشخص نیست، تصریح کرد: سعی کنید چیزهایی را که در زندگی برای شما مهم و باارزش هستند تشخیص دهید و توجه به اعتماد به نفس را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: تغییر فکر، احساس و راه و روش یک شبه، مسیر نیست و چنین تغییر بزرگی به زمان احتیاج دارد،‌ بنابراین خوب فکر کنید و اگر روزی احساس بدی داشتید ناامید نشوید و سعی کنید اعتماد به نفس خود را بالا ببرید تا زندگی آرام و بی‌دغدغه‌ای داشته باشید.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار