رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران:

میزان سرمایه پارک تنها 3 میلیارد تومان است / نیازمند حمایت اعتباری مسئولان هستیم

صدیق گفت: میزان اعتبار پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تنها 3 میلیارد تومان است که 51 درصد آن از سوی مراکز غیردولتی تأمین می‌شود، بنابراین نیازمند حمایت مسئولان هستیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، محمدجعفر صدیق، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در بازدید رئیس مجلس طی سخنرانی گفت: اصلی‌ترین بحث پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بحث تحقق دانشگاه کارآفرین است و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی باید بخشی از دانشگاه به دانشگاه کارآفرین تبدیل شود. 
 
وی افزود: از جمله پارادایم غلط دانشگاه و صنعت این است که نیاز روزمره صنعت را باید شرکت‌های دانش بنیان تأمین کنند و این در حالی است که ما به دنبال یک اکوسیستم نوآوری هستیم. 
 
صدیق تصریح کرد: پارک دانشگاه تهران در سال 80 شکل گرفت و در سال 84 توانست مجوز را کسب و افتتاح شود. البته از سال 84 تاکنون پارک علم و فناوری دانشگاه تهران دارای افت و خیزهای فراوانی بوده است. 
 
وی اظهار داشت: وظیفه جدی ما این است که نیروی انسانی کارآمد از کشور خارج نشود و در داخل کشور بماند که در این راستا باید با صنعت هماهنگ شویم. 
 
وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از 100 شرکت دانش بنیان فعال در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران وجود دارد، چنانچه سرمایه‌ی این کار تنها 3 میلیارد تومان است که 51 درصد آن غیردولتی و 49 درصد دولتی است. بنابراین باید حمایت ویژه‌ای از این پارک صورت گیرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار