رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران:

حل نشدن Marketing محصولات مساوی است با مهاجرت شرکت‌ها

اگر بحث Marketing محصولات حل نشود با فعالسازی 34 پارک نیز با پدیده مهاجرت شرکت ها روبرو خواهیم گشت.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، محمد جعفر صدیق رئیس کنفرانس بین المللی تجاری سازی فناوری و رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در دومین کنفرانس بین‌المللی تجاری سازی فناوری که امروز صبح در سالن اصلی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد، خاطر نشان کرد: عرصه دانش‌بنیان در آغاز برنامه چهارم توسعه در حدود یک دهه قبل در کشور آغاز گردیده است، که در این مدت کشور به توانمندی‌های زیادی در تولید محصول دست پیدا کرده است . رشد این توانایی در برنامه ششم توسعه اتفاق خواهد افتاد.

در این راستا لازم است اکوسیستم نوآوری شکل گیرد، به این معنا که با شکل گیری مجموعه‌هایی خروجی دانشگاه‌ها به محصولات و شرکت‌های دارای محصول وصل شود. 

وی ادامه داد: وظیفه اصلی پارک تجاری، باز کردن مسیرهای خروجی شرکت‌های دانش بنیان به بازار ملی و بین‌المللی است اگر برنامه ششم توسعه با موفقیت به ثمر نرسد، ورود محصولات دانش بنیان در کشور با چالش جدی روبرو خواهد شد. 

دکتر صدیق با اشاره به پدیده مهاجرت مغزها افزود: اگر بحث Marketing محصولات حل نشود با فعالسازی 34 پارک موجود که وظیفه تبدیل خروجی‌ها به شرکت‌های دارای محصولات را دارند نیز قطعا با پدیده مهاجرت شرکت‌ها روبرو خواهیم شد. 

گفتنی است، که در دو روز اخیر گرد هم آمده ایم تا چالش‌های موضوع تجاری سازی فناوری را بررسی کنیم. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار