پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) برای اولین بار نتایج طرح‌های پژوهشی خاتمه یافته را در هفته پژوهش ارائه می‌نماید.

بابایی معاون بخش پژوهش پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: نتایج سه طرح‌ پژوهشی خاتمه یافته با عناوین «کاربرد سواد دیداری در بهره‌گیری از سواد اطلاعاتی»، «خدمات نوین سلامت در پرتو پردازش اطلاعات» و «طراحی و پیاده‌سازی هستی‌شناسی علوم پایه» در سه نشست جداگانه در ایرانداک ارائه می‌شوند. 

وی افزود: طرح پژوهشی، کاربرد سواد دیداری در بهره‌گیری از سواد اطلاعاتی با سخنرانی دکتر فریبرز درودی، رئیس مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران و عضو هیئت علمی پژوهشکده علم‌سنجی و تحلیل اطلاعات ایرانداک با سرفصل‌های سواد اطلاعاتی، فواید سواد اطلاعاتی، سواد دیداری، اهداف سواد دیداری، کاربرد سواد دیداری، استانداردهای سواد دیداری و ارتباط میان سواد دیداری و سواد اطلاعاتی در روز دوشنبه ۲۴ آذر از ساعت ۱۰ تا ۱۲ ارائه می‌شود. 

بابایی تصریح کرد: عمار جلالی منش، عضو هیئت علمی پژوهشکده مدیریت فناوری اطلاعات، طرح پژوهشی «خدمات نوین سلامت در پرتو پردازش اطلاعات» را با سرفصلهای جایگاه فناوری اطلاعات در نظام سلامت، سیستم‌های اطلاعات سلامت، جایگاه پردازش اطلاعات در تشخیص و درمان و نگاهی بر فعالیتهای مؤسسات پیشرو در حوزه پردازش اطلاعات سلامت در روز ۲۴ آذر از ساعت ۱۴ تا ۱۶ شرح می‌دهد. 

وی در ادامه گفت: همچنین نتایج طرح پژوهشی «طراحی و پیاده‌سازی هستی‌شناسی علوم پایه» را دکتر ملوک‌السادات حسینی بهشتی، رئیس پژوهشکده مدیریت دانش پژوهشگاه با محورهای اصطلاحنامه‌های علوم پایه، تبدیل اصطلاحنامه به هستی‌شناسی، غنی‌سازی روابط معنایی و کاربرد هستی‌شناسی در بازیابی اطلاعات در روز ۲۵ آذر ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ ارائه می‌نماید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.