معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دولت کمک‌های محدودی در سال‌های اخیر به بسیج دانش آموزی داشته که کافی نیست و باید ردیف اصلی برای بودجه دانش آموزی در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،  سردار رضا طلایی نیک معاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نخستین همایش شورای همفکری فرماندهان واحدهای پیشگام بسیج دانش آموزی کشور که امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، افزود: تفکر و فرهنگ بسیجی حماسه‌های بزرگی را در گوشه و کنار جهان و در پیرامون ایران اسلامی توانسته بیافریند تا اگر این الگو و تفکر بسیجی نبود امروز شاهد شکست‌های دائم داعش و تکفیری‌ها نبودیم.

وی افزود: اگر ایران این الگو و تفکر بسیجی را به برادران سوری ارائه نمی‌داد شاهد شکست استکبار، صهیونیسم و کشورهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای در کشور سوریه نبودیم و به این ترتیب شکست آنان ناشی از پیاده سازی تفکر و تشکل بسیجی در سوریه است.

سردار طلایی نیک اضافه کرد: اگر از ماه‌های اخیر دولت عراق سازماندهی و آموزش بسیج مردمی را شروع کرده بود امروز شاهد ورود داعش و جریانات تکفیری به عراق به این سهولت نبودیم و به این ترتیب تفکر بسیج از هر جایی که شروع شود از همانجا نقطه شکست دشمنان و پیروزی اسلام آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: داعش زمانی در عراق از طریق مرزهای زمینی به چهار کشور همسایه عراق وصل شد و از این طریق امکانات و تجهیزات و نیازهای لجستیکی را دریافت می‌کرد اما روند شکست جریانات تکفیری در عراق وجود دارد و حماسه بزرگ ابا عبدالله نوید شکستهای بیشتر و شکستهای نهایی جریانات تکفیری و داعش را رقم می‌زند.

سردار طلایی نیک در ادامه افزود: انقلاب اسلامی زمانی که بوقوع پیوست و پیروز شد نه تنها در ایران پایه گذاری شد بلکه این تفکر در کشورهای گوناگون طنین انداز گردید.

وی با اشاره به اینکه جریانات القاعده، داعش و طالبان به این منظور است که نور انقلاب اسلامی کشورهای منطقه را فرا می‌گیرد، ادامه داد: معاون رئیس جمهور آمریکا چند روز پیش اعلام کرده که باید در خاور میانه دخالت کنیم و دخالت نیز خواهیم کرد زیرا امنیت و انرژی ما وابسته به خاورمیانه است.

این جمله معاون رئیس جمهور آمریکا شفاف‌ترین سند حقوق بشر و موازین حقوقی است و نشان دهنده این است که عمق شکست و نا امیدی استکبار آمریکا و صهیونیست به قدری زیاد شده که موازین بین المللی را آشکارا زیر پا می‌گذارد.

سردار طلایی نیک با بیان اینکه انقلاب اسلامی زایش و رویش دارد، اضافه کرد: اگر در جریانهایی مانند فتنه عده‌ای اندکی را از دست می‌دهیم اما در مقابل دهها برابر زایش و رویش جریان انقلاب اسلامی را مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: قرار است انقلاب دولت و نظام اسلامی داشته باشیم اما این هدف نهایی نیست بلکه هدف نهایی جامعه اسلامی است زیرا اگر اسلام پیاده شود آن زمان است که می‌توانیم الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت در جهان و منطقه باشیم.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت یعنی اینکه در تمام ابعاد زندگی فردی، اجتماعی ، حوزه ملی و فراملی و آنچه که اسلام باید بنا باشد پیاده سازی شود و در شرایطی ما به دنبال پیاده کردن اسلام در تمام نهادها هستیم.
وی با اشاره به اینکه در کنار حرکت برای الگوی ایرانی – اسلامی پیشرفت به مقاومت نیز نیاز داریم ، افزود: اسلام در سه دهۀ گذشته توانسته از ایران کشوری قدرتمند بسازد به طوری که دشمن با تمام وجود تمایل نداشت ما به فناوری هسته‌ای دست یابیم اما با اتکای بومی توانستیم به این فناوری نایل شویم.

سردار طلایی نیک خطاب به فرماندهان بسیج دانش آموز و پیشگامان بسیج مدرسه گفت: شما در یک شرایط سرنوشت ساز راهبردی قدم بر می دارید در شرایطی که انقلاب در منطقه طرفدار پیدا کرده است و ما به سمت قله های برتر حرکت می‌کنیم و به دنبال آن در شرایط دیگری هستیم که از تمام ظرفیت‌های خود برای مقابله و تهدید علیه استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه امروزه همه به این نتیجه رسیده‌اندکه با جنگ نمی‌توان سلطه ایجاد کرد بلکه سلطه تنها با تسلط فرهنگی امکان دارد، افزود: اگر ما بخواهیم ریشه مقاومت در برابر دشمن را شکل دهیم و شرایط پیشرفت را در ایران اسلامی داشته باشیم باید از طریق بسیج به تحقق این امور بپردازیم.زیرا تفکر بسیجی در ذات خود هم پیشرفت و هم مقاومت را با هم دارد.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه بسیج و بسیج دانش آموزی برای حفظ ارزشهای انقلاب است، اظهار داشت: اگر تمام پیشرفتهای هدف گزاری شده در انقلاب را بخواهیم به نتیجه برسانیم باید اساس مقاومت در برابر تهدیدهای دشمن را در بسیج دانش آموزی دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه اساس بسیج تفکر بسیجی است، افزود: تفکر بسیجی از دوران مدرسه و دانش آموز قابل شکل گیری است بنابر این از جهت کمی و کیفی برای تحقق ارتش بیست میلیونی باید از بسیج دانش آموزی وارد شویم.

سردار طلایی نیک در ادامه به ذکر چند پیشنهاد پرداخت و اضافه کرد: نخستین پیشنهاد این است که قانون بسیج دانش آموزی باید بازنگری شود زیرا مسئولین آموزش و پرورش ، دولت ، نمایندگان مجلس، فرماندهان سپاه و بسیج مستضعفین درحال حاضر بهتر می‌توانند در این قانون بازنگری کنند.

وی با تشکیل کارگروهی به نام تنقیح قوانین دفاعی و امنیتی کشور خبر داد و عنوان کرد: ما در این کار گروه تمام قوانین و مقررات مربوط به بسیج و نیروهای مسلح را بازیابی و بررسی می‌کنیم که البته در این کارگروه مسائل بسیج بویژه مسائل بسیج دانش آموزی در اولویت قرار دارد.

سردار طلایی نیک با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش و سازمان بسیج مستضعفان دو رکن اصلی برای بسیج دانش آموزی به شمار می‌آیند، اضافه کرد: فرماندهی بسیج مربوط به سپاه و بسیج است اما انجام و اجرای فعالیت بسیج دانش آموزی به مدرسه و محیط آموزشی اختصاص دارد بنابر این بدون مشارکت بسیج و آموزش و پرورش نمی‌توان به اهداف بسیج دانش آموزی نائل شد.

وی ادامه داد: آیین نامه بسیج سازندگی به زودی در دستور کمیسیون دولت قرار خواهد گرفت و امیدواریم تا قبل از سال جاری تصویب و اجرا شود.

سردار طلایی نیک در ادامه خاطر نشان کرد: نکته دیگر این است که فراتر از آموزش و پرورش و سازمان بسیج دانش آموزی امکان تحرک و فعالیت در فعالیتهای امدادی، اجتماعی ، فرهنگی وجود دارد به همین دلیل باید بین دستگاه‌های دولتی و نهادهای مسئول و بسیج دانش آموزی تفاهم نامه‌هایی انجام شود.

وی از خلاء ترویج نمونه ها و الگوها در فضای عمومی کشور خبر داد و اظهار داشت: در رسانه ملی می‌بایست فضای بیشتری برای معرفی برنامه‌ها و عملکردهای بسیج دانش آموزی  اختصاص یابد زیرا هر چقدر این الگوها تبلیغ شوند رونق بیشتری خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه خمیر مایه حرکت بسیج دانش آموزی حوزه فرهنگی است، افزود: برخی از فرماندهان بسیج پیشگام شکایتی داشتند مبنی بر اینکه همکاری‌ها خوب نیست که در این راستا باید گزارشها و نظارتهای دوره‌ای صورت گیرد.

سردار طلایی نیک در پایان خاطر نشان کرد: دولت در سالهای اخیر کمک محدودی را در خصوص بودجه دانش آموزی داشته که این کافی نیست و باید در ردیف‌های اصلی و داخل فصل پنج بودجه ردیف دائمی برای بسیج دانش آموزی در نظر گرفته شود که امیدواریم در انتقال بودجه بسیج دانش آموزی به ردیف اصلی و دائمی مجلس شورای اسلامی مساعدت کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مسلح ، تفکر ، مردمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.