مدیر اداره کتاب گفت: برخی از ناشران حتی پس از اخذ مجوز چاپ و نشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به انصراف از انتشار کتاب کرده و یا چاپ آن اثر را به زمانی دیگر موکول می‌کنند.

علی شجاعی صائین، مدیر اداره کتاب در خصوص واکنش این اداره در مواجهه با انصراف برخی از ناشران از انتشار بعضی از کتاب‌های ثبت شده در بانک‌های اطلاعاتی و فیپا در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: برخی از ناشران حتی پس از اخذ مجوز چاپ و نشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به انصراف از انتشار کتاب کرده و یا چاپ آن اثر را به زمانی دیگر موکول می‌کنند.

وی ادامه داد: البته با توجه به صدور مجوز برای 32 الی 33 هزار عنوان کتاب‌ در یک سال می‌توان گفت که انصراف ناشران از انتشار 300 عنوان کتاب دارای مجوز چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مدت 3 سال خیلی چیز عجیب و غریبی نیست.

گفتنی است؛ که انصراف ناشران از انتشار کتاب‌های ثبت شده در فیپا در صورتی از سوی مدیر اداره کتاب امری عادی تلقی شده که همین امر به گفته نصرت الله صمدزاده، رئیس کتابخانه جنگ حوزه‌ هنری موجبات ایجاد خلل در دقت آماری بانک‌های اطلاعاتی کتاب و دسترسی جشنواره‌ها و جوایز ادبی به این آمار را فراهم کرده است.

  
انتهای پیام/ رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار