عباس‌زاده گفت: مصوبات مجلس قابل پیگیری است و در این میان نظام پرستاری به عنوان نهادی که متولی خواسته‌های پرستاران است، پیگیری نظارت‌های مجلس به قانون تعرفه گذاری است.

دکتر عباس عباس‌زاده، مشاور معاونت پرستاری وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پزشکی، ‌مصوبه مجلس شورای اسلامی است که توسط کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نظارت می‌شود. 
در این بین نظام پرستاری از راه‌های مختلف تلاش دارد که قانون تعرفه گذاری، اجرایی شود و به نوعی بر نظارت‌های مجلس هم نظارت دارد. 

وی ادامه داد: اولین متولی نظارتی بر قانونهای مصوبه از جمله قانون تعرفه گذاری، خود مجلس شورای اسلامی است. در واقع وقتی مجلس، قانونی را به تصویب می‌رساند، مسئولیت نظارتی بر اجرای آن قانون را هم بر عهده می‌گیرد و سازمان نظام پرستاری هم از مجلس پیگیری می‌کند و خواهان نظارت بر اجرای قانون است. 

دکتر عباس‌زاده گفت: البته این موضوع به معنای عدم تعامل سازمان نظام پرستاری با وزارت بهداشت نیست و می‌توان گفت این سازمان از هر دو بخش یعنی مجلس شورای اسلامی و وزارت بهداشت، پیگیر اجرایی شدن ارگان‌ها باید با همکاری هم به هر چه بهتر اجرایی شدن قوانین کمک کنند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار