ایرانیان مقیم کابل همزمان با بسیاری از مسلمانان در مناطق مختلف پایتخت افغانستان و دیگر مناطق این کشور در اربعین سرور و سالار شهیدان حسین ابن علی(ع) به سوگواری پرداختند و در غم شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش اشگ ماتم ریختند و بر سینه زدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، در این مراسم ها که در سفارت جمهوری اسلامی ایران و مساجد و تکایای غرب کابل و همچنین شهرهای مزارشریف، هرات و شمار دیگری از شهرهای دیگر استان های افغانستنان برگزار شد، مداحان با مرثیه سرایی واقعه کربلا را بیان داشتند و سخنرانان در خصوص فلسفه عاشورا و راز ماندگاری عظیم ترین واقعه هستی، سخن گفتند.

حجت الاسلام واعظی از سخنرانان در مسجد امام زمان (عج) کابل گفت : علی رغم تهدید گروه های تروریستی در عراق، بیش از 20 میلیون زائر پروانه وار خود را به حرم مطهر امام حسین (ع) رساندند و در کنار ضریح مطهر آن امام ارادت خود را به ائمه اطهار (ع) ابراز داشتند.

وی گرمی عشق و محبت به ائمه اطهار را با گوشت و خون میلیون ها انسان عجین دانست و گفت این عاشقان بیمی از تهدید ندارد.

برگزاری نمایشگاههای خیابانی عاشورا نیر به مناسبت اربعین حسینی در خیابان های کابل چشم نواز بود.

هشتمین نمایشگاه تصویری خیابانی سیار تحت عنوان عاشورا جلوه گاه ایثار و شهادت و نماد وحدت امت اسلامی نیز از میدان شهید مزاری تا چهار راهی پل سوخته کابل بازدید کنندگان بسیاری داشت.

بنیاد وارثین شهدا در این نمایشگاه، تصاویری از شهدای کربلا ، حماسه روز عاشورا ، نماز ظهر عاشورا و شهدای عاشورای کابل

در معرض دید عموم قرار داده بود که مورد استقبال قرار گرفت.

تجلیل از پیرغلامان حسینی و خادمان امام حسین (ع) در مسجد امام علی(ع) کابل نیز همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی و حرکت طوفانی میلیونها انسان دلباخته بطرف کربلای معلی با حضور شخصیت های مذهبی و سیاسی نمایش دیگری از عشق و ارادت شمار زیادی از پایتخت نشینان افغانستان به امام حسین (ع) بود.

برگزاری سمیناری تحت عنوان نهضت امام حسین(ع) و تمدن اسلامی نیز نمونه دیگری از دهها مراسمی بود که در آستانه اربعین حسینی در افغانستان برگزار شد.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار