دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) توصیه کرد تا از فضاهایی که موجبات دشمنی میان شیعه و اهل سنت را فراهم می کند، دوری کنند.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران به نقل از ايرنا روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا ، آیت الله محسن اراکی در جمع مداحان اهل بیت(ع) گفت: ما مجاز نیستیم از فضاهایی که موجب ناراحتی اهل سنت می شود یا اینکه موجب دشمنی میان شیعه و اهل سنت می شود استفاده کنیم. زیرا با این کار آب به آسیاب دشمن می ریزیم. 

وی اضافه کرد: مجمع جهانی تقریب به دنبال تغییر مذهب نیست ، نقاط مشترک میان شیعه و اهل سنت بسیار بیشتر از نقاط اختلاف است. ما می خواهیم رفتار ائمه اطهار(ع) را نسبت به اهل سنت انجام دهیم.

اراکی با تاکید براینکه باید حساب داعش و تکفیری ها را از اهل سنت جدا دانست، تاکید کرد: عامه اهل سنت محب اهل بیت(ع) هستند و ما نیز در مجمع جهانی تقریب مذاهب به دنبال این هستیم که جامعه اسلامی زیر پرچم اسلام، رسول الله(ص) و اهل بیت(ع) قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قرآن ذکر است، اظهار داشت: براساس آنچه در قرآن کریم آمده، خداوند قرآن کریم را به ذکر تعبیر کرده است و علاوه بر این خداوند، یاد رسول اکرم(ص) و یاد اهل بیت(ع) را نیز عین ذکر توصیف کرده است.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) بخشی از شخصیت رسول اکرم(ص) است، گفت: چون هویت رسول الله ذکر است، یاد اهل بیت(ع) هم عین ذکر است و یکی از افتخارات مداحان که در میان اهل دین به ذاکران شناخته می شوند، این است که ذاکر ذکر خدا هستند.

وی با بیان اینکه مداحان با ذکر اهل بیت(ع) ما را به یاد خدا می اندازند، افزود: ذکر اهل بیت(ع) ذکر خداست زیرا دلها را به یاد خدا می اندازد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.