"مصطفی احمدی" گفت: با ساخت فیلم سینمایی "نزدیکتر" خواستم به خود و تماشاگر این امید را بدهم که جهان به سیاهی تصورمان نیست.

"مصطفی احمدی" کارگردان، در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص ساخت اولین اثر خود با نام "نزدیکتر" گفت: بعد از 23 سال فعالیت در عرصه‌ی دستیار کارگردانی و برنامه ریزی، خواستم فیلم مورد علاقه‌ام را در شرایط دلخواهم بسازم که موفق شدم، البته من پیش از این حدود 18 سال پیش به صورت جسته و گریخته کارگردانی را تجربه کرده‌ بودم.
 
وی در خصوص موضوع اثر جدید خود اظهار داشت: "نزدیکتر" داستان عجیبی ندارد و شاید نظیر قصه‌ی آن هزاران بار در تاریخ سینما گفته شده؛ این اثر یک درام خانوادگی است که در آن با بازگشت یکی از افراد خانواده پس از چندین سال به درون خانواده، اتفاقات و رازهایی بر ملا می‌شود.
 
وی افزود: نوع قصه‌ای که ما در این فیلم انتخاب کردیم، جدید و ویژه نیست، بلکه مدلی است که در تاریخ ادبیات نمایشی جهان سابقه دارد اما ما سعی کردیم آدم‌هایی که در این فیلم انتخاب کردیم برای تماشاگر ملموس بوده و در عین حال از ویژگی‌ غریب بودنشان برای جذابیت کاراکتر و قصه‌مان بهره برداری کنیم.
 
"احمدی تصریح کرد: بخشی از آدم‌های این قصه از اقلیت‌های جامعه‌ای می‌آیند که دچار آسیب‌های اجتماعی هستند و برای من به عنوان فیلمساز این مهم بوده که فیلم ما یک قصه تعریف کند و الزاما زمانی که از آسیب اجتماعی سخن می‌گویم، منظورم این نیست که این فیلم یک اثر اجتماعی است،‌ بلکه "نزدیکتر" یک درام خانوادگی است.
 
این کارگردان ادامه داد: "نزدیکتر" کاملا قصه و داستان است و بر اساس تخیل شکل می‌گیرد اما شخصیت‌های قصه،‌ افرادی هستند که در جامعه پایه‌های واقعی دارند و این همان چیزی بود که علاقه مند به تجربه کردنش بودم و امیدوارم به خوبی از پس آن برآمده باشم.
 
وی در خصوص پایان قصه‌ی خود اظهار داشت: پایان این فیلم تابعی از اتفاقات درون آن است و در واقع پایان امید بخش دارد چرا که از کودکی‌ام علاقه‌مند به دیدن معجزه در سینما بودم، چون خیلی از اتفاقات در واقعیت رخ نمی‌دهد ولی در عالم سینما می‌تواند اتفاق بیفتد.
 
وی بیان کرد: من به عنوان فیلمساز دوست داشتم تا به تماشاگر و البته به خودم به عنوان سازنده، این امید را بدهم که جهان به این سیاهی که ما می‌بینیم نیست و حتما اتفاق خوبی در آن خواهد افتاد.


 
"احمدی" در خصوص سرنوشت این اثر در جشنواره امسال اظهار داشت: امیدوارم این اثر در جشنواره فجر راه پیدا کند. جشنواره فیلم فجر یک جشن خانوادگی سینمای ایران است که اهالی سینما دور هم جمع می‌شوند. اگر فیلم من به این رقابت فرهنگی راه پیدا کند که با تپش قلب در کنار همکارانم به تماشای آن می‌نشینم تا ببینم چه سرنوشتی پیدا می‌کند و اگر به جشنواره راه پیدا نکند هم با کمال میل این مسئله را می‌پذیرم و نظاره گر آثار دوستانم می‌شوم.
 
گفتنی است؛ فیلم سینمایی "نزدیکتر" به کارگردانی "مصطفی احمدی" با بازیگرانی چون نازنین فراهانی، محمد بحرانی، شیرین یزدان بخش، ستاره اسکندری، پگاه آهنگرانی، پارسا پیروز فر، صبا برابر و... برای حضور در جشنواره فجر ساخته شده است.
 
انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار