نیروهای پلیس ترکیه امروز صبح عملیاتی را به صورت همزمان در استانبول و 13 استان دیگر ترکیه علیه طرفداران گروه موسوم به جنبش خدمت که مقامات ترکیه از آن به عنوان شبکه موازی دولت نام می برند آغاز کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه، منابع خبری ترکیه از یورش نیروهای پلیس به ساختمان روزنامه زمان در استانبول خبر دادند.

نیروهای پلیس ترکیه امروز صبح عملیاتی را به صورت همزمان در استانبول و 13 استان دیگر ترکیه علیه طرفداران گروه موسوم به جنبش خدمت (که مقامات ترکیه از آن به عنوان شبکه موازی دولت نام می برند) آغاز کردند. 

به رغم تجمع و اعتراض گروه هایی از مردم در مقابل ساختمان روزنامه زمان، نیروهای اداره مبارزه با تروریسم وارد ساختمان این روزنامه شدند اما پس از مدت کوتاهی از این ساختمان خارج شدند.

گفته میشود نیروهای پلیس به علت ناقص بودن حکم های مقامات قضایی ناگزیر به خروج از ساختمان روزنامه زمان شده اند. 

ملیت به نقل از اظهارات خبرنگار شبکه خبری سی ان ان ترک نوشت: اسامی 32 نفر در فهرست افرادی که احتمال می رود بازداشت شوند، درج شده است. 

"اکرم دومانلی" مدیر تحریریه روزنامه زمان، "هدایت کاراجا "مدیر تلویزیون "سامان یولو" ، "نوح گونولتاش" از مقاله نویسان روزنامه زمان، همچنین "موتلو اکیز اوغلو "از مدیران پلیس ترکیه که عملیات دستگیری متهمان شرکت در طرح های کودتای" ارگنه کن و بالیوز" را اجرا کرده بود در میان افرادی هستند که نامشان در این فهرست درج شده است.

بر اساس آخرین خبرها ،"طوفان ارگودر" رئیس سابق اداره مبارزه با تروریسم پلیس استانبول و رئیس سابق پلیس استان حکاری همچنین دو تن از تهیه کنندگان سریال های تلویزیونی تلویزیون سامان یولو توسط نیروهای پلیس بازداشت شدند. 

خبر دیگر حاکیست "ادریس بال "نماینده مجلس ترکیه و رئیس حزب توسعه دموکراتیک به منظور اعلام حمایت از روزنامه زمان در ساختمان این روزنامه حضور یافته است.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار