زائران کربلا پس از مشاهده علائم بیماری به مراکز بهداشت و درمان مراجعه کنند.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم؛ مرکز بهداشت استان قم از زائرانی که از کربلا برمی گردند خواست تا در صورت مشاهده علائم ابتلا به بیماری، در اسرع وقت به نزدیکترین پایگاه بهداشتی یا پزشک مراجعه کنند.
 
مسئول روابط عمومی مرکز بهداشت استان قم گفت: اکنون بیشترین مشکل زائران حسینی (ع)، گرفتگی، کوفتگی عضلات، سرماخوردگی و مشکلات گوارشی است
 
این مسئول ادامه داد تعداد زیادی از هموطنانمان برای شرکت در مراسم عزاداری اربعین حسینی به کربلا سفر کرده اند که لازم است کنترل های لازم برای بهداشت و سلامت آنها صورت گیرد.

معاون آموزشی و پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: برخی از مشکلات زائران مربوط به کهولت سن است و افرادی که مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون و دیابت هستند، لازم است داروهای خود را همراه داشته باشند و مرتب استفاده کنند.

وی تاکید کرد: زائران  پس از بازگشت با استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دست ها و رعایت بهداشت فردی از مبتلا شدن به بیماری های گوارشی جلوگیری کنند.

مسئول روابط عمومی مرکز بهداشت استان قم گفت: بستری های موقت در چادرهای تعبیه شده انجام می شود و خدماتی همچون سرم گرافی، پانسمان و رفع کوفتگی عضلات در آنها صورت می گیرد.
 
وی افزود: این زائران در صورتی که در برگشت از کشور عراق، علائمی مانند تب، سرفه، تنگی نفس، تهوع، استفراغ و شکم درد پس از صرف غذا، اسهال آبکی یا اسهال خونی داشتند باید در کوتاهترین زمان به نزدیکترین پایگاه بهداشتی یا پزشک مراجعه کنند تا تحت معاینه و درمان قرار بگیرند.
 
مرکز بهداشت استان قم اعلام کرد: از یک هفته قبل، همه پایگاههای بهداشتی استان قم در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند.
 
انتهای پیام/ش/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
نامی
۰۴:۰۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
هر جا که سفر کنید ممکن بیماری و ویروسهایی وجود داشته باشه که به سیستم ایمنی بدن شما نسازه و موجب بیماری بشه رعایت بهداشت فردی در هر سفری چه تفریحی و چه زیارتی یک الویت اساسی به شمار میره
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۱:۳۸ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۶
انشالله که سلامت باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۶ آبان ۱۳۹۶
سلامت باشن اما ازشون خواهش داریم وقتی میبینن بیمارن با مردم روبوسی نکنن سرکار میان ماسک بزنن من خودم بخاطر دست دادندر محل کار با یکی از زاعران سرماخوردگی شدید گرفتم یک هفته است هنوز از بدنم خارج نشده
Iran (Islamic Republic of)
بیتا
۰۷:۱۷ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
انشالله که سلامت باشن
Iran (Islamic Republic of)
بیتا
۰۷:۱۷ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
انشالله که سلامت باشن
Iran (Islamic Republic of)
پزشکی
۱۵:۰۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
زواران خسته راه هستند نگران نباشید سیستم ایمنی بدن با استراحت و تقویت رو به بهبودی میرود زیارتشون قبول باشه افرین به این همت و شایستگی . اللهم الرزقنی شفاعت الحسین ( ع ) اللهم الرزقنی زیارت الحسین ( ع ) امین .
Iran (Islamic Republic of)
نسرين
۱۱:۱۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
درسته هموطن گرامي پيشگيري خوبه .ولي كسي كه بيماري ابولا داشته باشه در سيستم ايمني بدنش دچار ضعف هستش وتوان اينو نداره كه راهپيماييهاي طولاني داشته باشه.درصورتي كه اين زايران راهپيماييهاي طولاني به سمت كربلاي معلي داشته اند و دراونجا هم پزشكان ايراني مستقر بودن اگر موردي بود درمان ميشدن.
خوش به حالشون كه تونستن زيارت كنن.خود من ارزم زيارت حرم حضرت علي(ع) وامام حسين (ع) هستش ولي ميترسم هيچوقت اين فرصتو پيدا نكنم.لطفا برام دعا كنيد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
این چه حرفیه؟
پیشگیری که خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۳
ممکن هم هست با خودشون ابولا آورده باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۳
شما نگران نباش خودت را استرلیزه کن