عباس‌زاده، گفت: ‌حقوق و پرداخت‌های پرستاران در مراکز درمانی و بیمارستانی خصوصی، تابع مقررات ویژه‌ایی نیست و در اکثر موارد کارفرمایان با اعمال سلیقه شخصی خود میزان و دریافتی‌ها را تعیین می‌کنند.

دکتر عباس عباس‌زاده، نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: چون پرستاران در مراکز بیمارستانی خصوصی حقوق و پرداخت‌هایشان تابع قوانین تأمین اجتماعی و وزارت کار است، به شکل اختصاصی پرداخت‌هایشان نظارت شده و مشخص نیست. 

وی گفت: وضعیت دریافتی پرستاران در مراکز خصوصی، چندان بهتر و بیشتر از شاغلین مراکز درمانی دولتی نیست و بلعکس تفاوت‌های زیادی در مراکز خصوصی مختلف وجود دارد که این تفاوت ناشی از اختلاف سلیقه کارفرمایان در پرداخت‌ها است. 

دکتر عباس عباس‌زاده، افزود: دریافت حقوق پرستاران در مراکز درمانی خصوصی، به حوزه وزارت کار مرتبط می‌شود و مانند مراکز دولتی، تابع آئین نامه اداری و استخدامی نیستند و باید قانون منسجمی برای دریافت هماهنگ و عادلانه برای پرستارانی که در مراکز درمانی خصوصی مشغول ارائه خدمت هستند، تعیین گردد و یکسان سازی در خصوص دریافت حقوق و مزایا انجام گیرد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار