اکبریان گفت: بیماری فراموشی ممکن است به دلایل تحلیل سلول‌های مغزی، آسیب به عروق مغزی، آسیب مغز به علت سموم و مسمومیت‌ها، ضربه مغزی و تومور‌ها ایجاد شود.

دکتر اکبریان، متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، بیان کرد: با کنترل بیماری‌های زمینه‌ای مثل فشار خون، قند و اختلالات قبلی و عروقی می توان از میزان ابتلا به آلزایمر کاست. بهترین راه برای پیشگیری از آلزایمر، ورزش سلول‌های مغزی به وسیله مطالعه و داشتن اطلاعات قوی می باشد.

اکبریان، گفت: اختلال در شناخت و اختلال در عملکرد مغز علائم نشان دهنده آلزایمر است. مثلا افراد فامیل، اسامی و کلمات را در صحبت کردن فراموش می کند.

وی گفت : با افزایش سن احتمال ابتلا به آلزایمر افزایش می یابد. 1 تا 5% افراد 60 تا 70 سال، 25% افراد 80 تا 85 سال و 35 تا 40% افراد 85 تا 90 سال دچار این بیماری هستند.

اکبریان، گفت: مسمومیت با مواد آلومینیمی ممکن است باعث آلزایمر شود. آلزایمر زود رس برای کسانی که دچار بیماری مونگولیسم یا کم کاری غدد داخلی یا اختلالات خونی کمبود ویتامینB12 اتفاق می افتد. در این بیماری جنسیت تأثیری ندارد ولی حدودا 10% مواردی که به این بیماری مبتلا هستند دارای یک ژن خانوادگی هستند.

دکتر اکبریان، در پایان بیان کرد:‌استفاده از سبزیجات تازه و سبزیجات رنگدانه مثل هویج، فلفل‌های رنگی و لبو به عنوان یک ماده آنتی اکسیدانی عمل کرده و مانع از این می شود که سلول‌های مغزی فرسوده شود. همچنین استفاده از لبنیات کم چرب و حبوبات زیاد و کم کردن مصرف گوشت از عوامل تأثیر گذار در به تأخیر انداختن آلزایمر است. 




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار