در حال حاضر تمام کشورهای حامی گروه تروریستی داعش با بحران بازگشت این افراد مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران ؛"هادی ثروتی" و"محمد نجار" کارشناسان مسائل بین الملل در برنامه "بدون خط خوردگی" رادیو" گفت‌وگو"در رابطه با طرح امنیتی ویژه مراسم اربعین در کربلا و وضعیت گروه تروریستی داعش سخن گفتند.
 
ثروتی با اشاره به اینکه وضعیت تروریست ها در سطح بین المللی و حوزه سرزمینی عراق و سوریه در حال ضعف است، اظهارداشت: تاثیر نشست های ضد خشونت و افراط گرایی در قم، تهران و فرانسه و همچنین  محکوم کردن گروه تروریستی داعش توسط برخی از علمای اهل سنت موجب مایوس شدن بعضی از حامیان بین المللی این گروه تروریستی شد.
 
ثروتی با بیان اینکه عملیات های ارتش و ملت عراق موجب تثبیت استانهای شرقی و شمال شرقی عراق شده است، افزود: قسمت های جنوبی بغداد از لحاظ امنیتی تثبیت و در اختیار شیعیان قرار دارد، البته اکنون نیروهای عراقی در حال پیشروی به استان الانبار، بخش هایی از استان صلاح الدین و باقی مانده استان نینوا هستند.
 
 وی با تاکید بر اینکه داعش برای تحت الشعاع قرار دادن مراسم اربعین حسینی به یکسری عملیات های ایضایی دست زد، گفت: گروه داعش فقط دو اتومبیل بمب گذاری شده را در محدوده شهر کربلا قرار دادند که سریعا توسط نیروهای دولتی خنثی و هیچ اقدام دیگری  انجام نشد.
 
در ادامه محمد نجار اقدامات ائتلاف ضد داعش را در جنگ های چریکی موثر ندانست، افزود: بمباران‌های این ائتلاف در نابودی این گروه موثر نیست و فقط به عنوان نقش نمادین برای کشورهایی که این گروه تروریستی را برای تامین منافع خود به وجود آورده‌اند، محسوب می شود.
 
 وی در ادامه با اشاره به اینکه مواضع مورد هدف حملات هوایی ائتلاف ضد داعش قبلا توسط داعش خالی شده بود،گفت: حتی آمارهای تلفات نیروهای گروه تروریستی داعش مربوط به اعضای غربی این گروه است. در حال حاضر تمام کشورهای حامی  گروه تروریستی داعش با بحران بازگشت این افراد مواجه هستند.
 
نجار با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط داخلی گروه تروریستی داعش با وضعیت بسیار بدی روبرو است، گفت: مناطقی که تحت اشغال این گروه تروریستی از لحاظ اقتصادی هم در وضعیت نابسامانی قرار دارد، همچنین از لحاظ اجتماعی نیز بحران هایی در این مناطق به وجود آمده که مردم به دلیل نارضایتی ، به نیروهای دولتی سوریه و عراق ملحق می شوند، در مجموع گروه‌های تروریستی از قبیل داعش و النصره و... در وضعیت نامناسبی قرار دارند و همواره تلفات سنگینی به آنها وارد و در حال عقب نشینی هستند.
 
نجار با بیان اینکه ائتلاف ایجاد شده در منطقه برای مقابله و تضعیف محور مقاومت با بن بست روبرو شد، افزود: دلیل شکست آنها آگاهی و بیداری ملت های منطقه است و هیچگاه مردم این منطقه اجازه برگشت به فضای استبدادی گذشته را نمی دهند، این رویکرد در برخی از کشور های منطقه از قبیل بحرین ، مناطق شرقی عربستان و یمن مشاهده می شود.
 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار