بدون شک پژوهش از مبانی تکوین ،ظهور،حرکت ، تعالی علم و دانایی های مربوط به آن است.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، به نقل از اطلاع رسانی اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا ، سرهنگ بیابانی، رییس مرکز تحقیقات کاربردی پلیس آگاهی ناجا  با اشاره به اهمیت و ضرورت پژوهش و استقلال  در نهادهای اجتماعی اظهار داشت: پژوهش علمی است که آموزش را متعالی می سازد ،رایزنی میان جامعه و دانشگاه را تحقق می بخشد و بین نهادهای اجتماعی ارتباط منطقی به وجود می آورد .
 
وی دراین خصوص اذعان داشت:امروزه اهمیت پژوهش به قدری مهم است که  آن را موتور محرک ملت ها می دانند به گونه ای که در سر در یکی از دانشگاه ها ی معروف نوشته اند:" توقف در آموزش توقف در زندگی است و توقف در پژوهش توقف در آموزش و زندگی است" .همچنان که سقراط هم بیان می دارد :"زندگی بدون پژوهش ،ارزش زیستن ندارد."
 
سرهنگ بیابانی خاطر نشان کرد:اصول اخلاقی اجزای جدایی ناپذیر پژوهشگری است و برهمه مراحل و عناصر پژوهش تاثیرگذار بوده به طوری که تحت عنوان اصول نانوشته درتحقیقات آن  را"اخلاق پژوهش " می نامیم .
 
رییس مرکز تحقیقات کاربردی پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه اخلاق پژوهش ،شاخه ای ازاخلاق حرفه ای است که به اصول اخلاقی پژوهشگر اشاره دارد،خاطر نشان کرد:اخلاق پژوهشی ضامن سلامت تولید علم و دانش است؛براین اساس می توان به یافته های پژوهش اعتماد داشت که  این اعتماد دو جانبه است و در جامعه منجر به تولید سرمایه می شود.
 
وی در این خصوص ادامه داد:هر گاه اصول اخلاقی در پژوهش رعایت نشود، فساد علمی رخ می دهد و پژوهشگر نقش پژوهشگری را از دست می دهد .
 
سرهنگ بیابانی ضمن اشاره به فریب کاری در برخی ازپژوهش ها خاطرنشان کرد: اگر چه امروزه این اتفاق  امر عادی تلقی می شود اما در تاریخ پژوهشگری ،اخلاقیات همواره فراتر از چیزی است که پژوهشگر و محقق مطالعه می کند ؛چرا که هدف اخلاقیات بهبود بخشی وضعیت جامعه از طریق پژوهش است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار