مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت:‌شرکت پست در سال جاری با جا به جایی 430 میلیون مرسوله پستی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد رشد ترافیک پستی داشته است.

 حسین مهری مدیر عامل شرکت پست در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اعلام این خبر افزود: شرکت پست در سال93 تاکنون 430 میلیون مرسوله را جا به جا کرده است که نسبت به مشابه سال گذشته 17درصد رشد ترافیک پستی داشته است.
 
وی اظهار داشت: با 17 درصد رشد ترافیک پستی بیشترین افزایش در بخش خرید و فروش اینترنتی با حدود 36درصد رشد ترافیک، سرویس پست ویژه با حدود 28درصد رشد و سرویس پیشتاز با 24 درصد ترافیک بالاترین رشد ترافیک را داشته‌اند.
 
مهری با اشاره به این که متوسط سرانه مرسولات پستی دنیا به ازای هر شهروند 50 است تصریح کرد: در کشورهای اروپایی این رقم 300 مرسوله و کشورهای مانند آمریکا هزار مرسوله و کشور سوئیس 705 مرسوله است اما سرانه مرسولات پستی در کشور ما حدود 8مرسوله است.

مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این که سرانه مرسوله در آسیا و اقیانوسیه حدود 11.5 است، اظهار کرد:‌ بدین ترتیب فاصله ما با  کشورهای توسعه یافته و همچنین سرانه  مرسوله در ‌آسیا و اقیانوسیه نیز زیاد است اما افزایش 17درصدی سرانه مرسولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که می‌توانیم سال آینده خود را به سرانه متوسط آسیا و اقیانوسیه برسانیم.
 
مهری خاطر نشان کرد: به منظور کاهش فاصله سرانه پستی با سرانه متوسط دنیا لازم است شرکت پست  زیر ساخت‌های لازم را فراهم کند و خدمات با کیفیت و متنوع ارائه دهد و شهروندان و سازمان ها هم می‌توانند با بهره گیری از روش مکاتبه‌ای به جای مراجعه به ترافیک و آلودگی شهر را کاهش دهند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ترافیک ، استاندارد ، پست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار