مديركل راه و شهرسازی استان اصفهان در آستانه هفته حمل و نقل گفت: بيش از 500 كيلومتر راه در دست احداث است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان اصفهان، محمود محمودزاده ضمن گراميداشت هفته حمل و نقل و روز راهدار، با ارائه گزارشي از وضعيت راهها و عملكرد اداره كل راه و شهرسازي استان اصفهان گفت: در بخش راه در سالهاي 92– 91، 383 كيلومتر راه به بهره‌برداري رسيد كه 3 برابر سالهاي قبل است.

وي از احداث بيش از 500 كيلومتر راه در استان اصفهان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به محدوديت منابع مالي با هدف بالا بردن سطح كيفي و كمي راههاي استان اصفهان احداث بيش از 500 كيلومتر راه در استان از برنامه‌هاي در دست اجراي اين اداره كل است.

محمودزاده از مهمترين پروژه‌هاي در دست اجراي اين اداره كل را آزادراه كنارگذر شرق، تونل خوانسار و احداث كمربندي آران و بيدگل و كاشان به گرمسار ، باند دوم دامنه – خوانسار، باند دوم اصفهان – اردستان، باند دوم موته – گلپايگان، باند دوم نيك آباد- حسن آباد و ... عنوان كرد و ادامه داد :600 كيلومتر از راههاي استان اصفهان در سال جاري در حال اجراي روكش آسفالت مي‌باشد كه تا پايان سال مالي يعني تيرماه 94 تقاضاي افزايش به هزار كيلومتر روكش آسفالت از راههاي استان را داريم.

مديركل راه و شهرسازي استان اصفهان در حوزه راهداري از تهيه و تدوين سند ايمني راهها براي اولين بار در كشور با هدف كاهش تلفات و حوادث ناشي از رانندگي خبر داد و گفت: براساس اين سند كليه نقاط پرحادثه شناسايي و در جهت رفع آن به تفكيك اولويت راههاي اصلي، فرعي و شرياني اقدام خواهد شد. همچنين در 20 نقطه از استان اصفهان ايستگاههاي ايمني و سلامت با همكاري دستگاههاي امداد رسان نظير پليس راه،هلال احمر،اورژانس ايجاد خواهد شد.

محمودزاده با بيان اينكه 70 درصد از تلفات ناشي از رانندگي در راههاي استان اصفهان ناشي از خواب آلودگي و خستگي رانندگان است گفت: در اين راستا با همكاري خيرين اقدام با ساخت مساجد بين راهي خيرساز با كليه امكانات رفاهي شده است كه رانندگان امكان استراحت كوتاه مدت را در اين مكانها داشته باشند.

وي در خصوص پروژه قطار سريع‌السير اصفهان- تهران گفت: اين پروزه از اولويتهاي كاري دولت يازدهم بوده و به عنوان اولين قطار پرسرعت كشور بين سه استان اصفهان- قم و تهران در مرحله نهايي انعقاد قرارداد فاينانس است.

محمودزاده از تهيه و تدوين طرح ITS در استان اصفهان خبر داد و گفت: بيش از 11 هزار و 500 كيلومتر راه در استان اصفهان است كه قابل كنترل پليس راه و راهداري نيست و به همين جهت با تدوين طرح ITS تا اوايل سال آينده كليه محورهاي اصلي استان اصفهان مجهز به دوربين كنترل سرعت خواهند شد.

مديركل راه و شهرسازي استان اصفهان با اشاره به شروع فصل زمستان از آمادگي تعداد 450 نفر نيروي راهدار با استعداد 600 وسيله نقليه سبك و سنگين با تجهيزات كامل در راههاي استان اصفهان خبر داد و گفت: راهداران به صورت شبانه‌روزي به ويژه در زمان بارشها در خدمت‌رساني به ترددكنندگان از راههاي استان اصفهان در آماده باش هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: راه ، احداث ، شهر سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار