رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: فرهنگ عاشورا و امام حسین(ع) در واقع سرلوحه و الگوی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی شهیدی نماینده ولی فقیه و معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز در همایش سراسری تبیین جایگاه نخبگان و تشکل های شاهد و ایثارگر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با تبریک هفته پژوهش به جامعه ایثارگر و نخبگان شاهد و ایثارگر افزود: نبوت یکی از اصولی است برای آموختن اصول دین که خدا برای هدایت و راهنمایی بشر افرادی برای هدایت بشر فرستاد و این خود به معنای نبوت است.
 
معاون رئیس جمهور با اشاره به انگیزه پیامبران در روشنگری و هدایت جامعه و پیاده کردن عدالت، اظهار داشت: رسالت پیامبران نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و فرهنگسازی است.
 
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: جامعه زمان پیامبر(ص) غرق در خرافات بود که پیامبر (ص) با کتاب و قانون شروع به فرهنگسازی نمود.
 
وی فرهنگ ایثار و شهادت را فرهنگ اسلام ناب محمدی برشمرد که همان فرهنگ امام حسین (ع) است.
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اساس‌نامه بنیاد شهید خاطر نشان کرد: بنیاد شهید در آغاز در سال 92 دو رکن داشت که رسیدگی به جامعه هدف ایثارگری و پرسنل بنیاد شهید و امور ایثارگران و دیگری نقش فرهنگ و ایثار و شهادت در جامعه بود.
 
وی ادامه داد: از امروز باید به شروع پژوهش فرهنگ ایثار و شهادت نماییم همانطور که دنیا بر روی این فرهنگ پژوهش می‌کند.
 
شایان ذکر است، در پایان همایش سراسری تبیین جایگاه نخبگان و تشکل های شاهد و ایثارگر از پژوهشگران نمونه حوزه پژوهش و ارتباطات فرهنگی توسط حجت الاسلام و المسلمین شهیدی تقدیر شد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: عاشورا ، شهادت ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار