چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از سه استان برتر در زمینه رویکردهای نوین پژوهشی در توسعه استانی، در پانزدهمین جشنواره و نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور در تهران انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد: چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از سه استان برتر در زمینه رویکردهای نوین پژوهشی در توسعه استانی، در پانزدهمین جشنواره و نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور در تهران انتخاب و قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری هم در این جشنواره، به عنوان یکی از استانداران نمونه و فعال کشور در حوزه پژوهشی، از سوی وزیر کشور لوح تقدیر دریافت کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری، حمایت از طرح های تحقیقاتی، علمی و پژوهشی در راستای توسعه همه جانبه استان را از برنامه های اولویت دار اعلام و بر توجه مسئولان استان به این مهم تأکید کرد.

همزمان با هفته پژوهش و فناوری، ششمین جشنواره و نمایشگاه دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری محققان و دانشجویان استان چهارمحال و بختیاری در 36 غرفه در بخش های خدماتی، صنعتی و کشاورزی، با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد گشایش یافت.

این نمایشگاه، تا 27 آذر و با حضور 40 شرکت دانش بنیان در آموزشکده فنی پسران شهرکرد دایر است و بنا به گفته رییس پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری، جدیدترین یافته های علمی و پژوهشی مراکز علمی و دانشگاهی، ادارات و نهادهای دولتی و شرکتهای تولیدی، صنعتی و دانش بنیان استان را به نمایش گذاشته است.

رئیس پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری همچنین با تأکید بر ضرورت توجه به توسعه فناوری در کنار پژوهش، از بهره برداری از فن بازار این پارک همزمان با هفته پژوهش و فناوری خبر داد.

رحیم ابراهیمی گفت: فن بازار به معنای بازار تولید علم و فناوری و محلی برای مبادلات تکنولوژی و واسطه ای برای رساندن اطلاعات فن آورانه به عرضه کنندگان، متقاضیان، کارآفرینان و سرمایه گذاران می باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری هم از رونمایی از چهار محصول جدید پژوهشی صنعتی این استان، همزمان با هفته پژوهش و در حاشیه نمایشگاه پژوهش و فناوری در شهرکرد خبر داد.

رونمایی و بهره برداری از دو طرح صنعتی و یک طرح غیر صنعتی شامل کتاب با عنوان « پلیس و آموزش و پرورش » توسط دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری هم از دیگر دستاوردها و برنامه های هفته پژوهش، در ششمین نمایشگاه دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری این استان است.

سرهنگ ابراهیم رضایی با بیان اینکه طرح صنعتی نگهداری باطری های UPS برای نخستین بار در کشور توسط پزوهشگران انتظامی چهارمحال و بختیاری اجرا و ثبت اختراع شده است، گفت: افزایش طول عمر باطری ها، کاهش هزینه های سازمانی و قابلیت طراحی سیستم رزرو تغذیه از جمله مزایای این طرح صنعتی می باشد.

وی همچنین به طراحی و ساخت چراغ های گردان LED توسط پژوهشگران انتظامی استان اشاره کرد و افزود: فرسودگی و استهلاک کم، دوام بالا، مصرف بهینه باطری، و اثربخشی خودروهای گشت پلیس در پیشگیری از بروز تخلف، از ویژگی های این نمونه جدید نسبت به چراغ های گردان قبلی می باشد.

جانشین فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: برای تهیه نمونه خارجی این دستگاه بالغ بر یک میلیون تومان هزینه صرف می شده در حالی که طراحی و ساخت مشابه داخلی آن، 250 هزار تومان هزینه دارد.

رضایی در حاشیه مراسم رونمایی از این طرح های پژوهشی در شهرکرد، با اعلام خبر خوش برای پژوهشگران جوان، گفت: پژوهشگران و محققان استان در مقطع کارشناسی ارشد و یا نخبگان لیسانسه ای که طرح های پژوهشی و تحقیقاتی قابل قبول در زمینه نیروهای مسلح ارائه کرده اند، از طریق سازمان مطالعات و تحقیقات و با مجوز ستاد کل نیروهای مسلح، مشمول معافیت از یک ماه تا کل خدمت سربازی می شوند.

برنامه های هفته پژوهش و فناوری، همزمان با سراسر کشور، از 23 آذرماه در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.