ایمان زاده، گفت: 3 ورق کالباس معادل یک پرس چلوخورشت قرمه سبزی کالری دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، فرید ایمان زاده، رئیس بیمارستان کودکان مفید در کنگره اورژانسها و بیماری‌های شایع طب کودکان با اشاره به راههای کنترل چاقی در کودکان گفت: انتخاب میوه و سبزیجات برای کودکان در فروشگاهها توسط والدین می تواند احتمال ابتلای آنها به چاقی را کاهش دهد، همچنین بدین منظور از خرید فست فود، انواع کنسرو و نوشیدنی‌های شیرین برای کودکان خودداری کنیم. مصرف 1 بطری نوشابه به عنوان نوشیدنی شیرین معادل 3 قاشق شکر دارد که مصرف این میزان شکر سبب چاقی کودک می شود.
 
وی افزود: مصرف 3 ورق کالباس معادل یک پرس چلوخورشت قرمه سبزی کالری دارد و مصرف آن به کودکان توصیه نمی شود، کودکان به جای آن از انواع مغز‌ها مانند گردو و بادام استفاده نمایند همچنین قند مورد نیاز برای بدن کودکان توسط خرما تأمین شود. 

رئیس بیمارستان کودکان مفید ادامه داد: کودکان پیاده‌روی تند و دو انجام دهند تا دچار اضافه وزن و به تبع آن چاقی نشوند، همچنین به وسیله فعالیت زیاد می توان وزن کودک را کنترل کرد. 

ایمان‌زاده ،با اشاره به ممنوعیت رژیم غذایی برای کودکان زیر12 سال بیان کرد: حد الامکان به منظور کنترل چاقی کودکان نباید از دارو استفاده کرد، همچنین استفاده از بالن به منظور لاغری برای کودکان زیر 18 سال ممنوع است.



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار