پایگاه اینترنتی نشنال اینترست در گزارشی به قلم "پل پیلار" می‌‌نویسد: مذاکره کنندگان ایران و آمریکا در ژنو در حال ازسرگیری تلاش ها برای دستیابی به توافق هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، رئوس کلی این توافقنامه که به خواست‌ها و اهداف دو طرف پاسخ می‌‌دهد مدتی است که مشخص شده است و بخش اعظم توافقنامه اولیه را که سال گذشته حاصل شد تشکیل می‌‌دهد. 

اما آنها که خواهان دستیابی به توافق نیستند در این مسیر مانع تراشی می‌‌کنند. تلاش های مخالفان برای کارشکنی در این مسیر در چند جبهه همچنان ادامه دارد از جمله اینکه با تبلیغات منفی علیه ایران در انتظار نتیجه آن هستند. 

بخش اعظم گفتگوهای کنگره آمریکا درباره تشدید تحریم ها علیه ایران روند مذاکرات را با افزایش تردیدهای ایران درباره خواست یا توان سیاسی آمریکا برای اجرای این توافق دشوارتر کرده است. 

این در حالی است که سوء نیت آنها که ادعا می کنند این گفتگوها با هدف تسهیل مذاکرات از طریق امتیاز دهی بیشتر به ایران برگزار می شود بیش از پیش آشکار شده است همچنانکه سناتور جمهوری خواه تام کاتون به تازگی اعلام کرده است بدان علت خواهان تشدید تحریم ها علیه ایران است که تحریم ها را شیوه ای مناسب برای پایان دادن به گفتگوها می‌‌داند. 

علاوه بر کارشکنی آنها که خواهان دستیابی به توافق نیستند ، دلیل دیگر تردیدها درباره دستیابی به توافق آن است که برخی تاکید دارند در توافق حاصله آمریکا نباید ملزم به اعطای امتیازات بیشتر باشد.

در این گزارش آمده است: دولت آمریکا نه تنها باید به دنبال توافق با ایرانی ها باشد بلکه باید از این توافق در مقابل مخالفان دفاع کند. تاکید اینکه آمریکا نیازی به اعطای امتیازات بیشتر ندارد نشانه دیگری از عادت ناشایست آمریکاییهاست. این عادت آمریکاییها در مذاکرات مربوط با ایران چندان هم خوشایند به نظر نمی‌‌رسد. 

در پایان این گزارش یادآوری شده است که شکست روند دیپلماتیک تشدید تنش ها و مناقشه در منطقه و حتی جنگ احتمالی را به دنبال خواهد داشت.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار