رییس جمهور افغانستان در پیامی حمله تروریستی مهاجمان مسلح به مدرسه ای در پیشاور پاکستان را که به کشته شدن 130 تن از دانش آموزان انجامید به شدت محکوم کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان،"محمد اشرف غنی" رییس این کشور عصر روز سه شنبه در پیامی با محکوم کردن حمله تروریستی به مدرسه ای در پیشاور پاکستان، گفت: کشتن دانش آموزان بیگناه اقدامی غیرانسانی، غیر اسلامی و وحشیانه است.

مقام های پاکستانی شمار مهاجمان را پنج تا شش تن اعلام کرده اند که لباس نیروهای امنیتی پاکستان را به تن داشتند و با ورود به این مدرسه که حدود 500 دانش آموز داشت، دستکم 130 تن را به قتل رسانده اند.

به دنبال گروگانگیری و حمله مرگبار امروز طالبان به مدرسه ای در پیشاور، نخست وزیر پاکستان سه روز عزای عمومی در سراسر این کشور اعلام کرد.

بر اساس گزارشها "محمد نواز شریف" نخست وزیر و "ژنرال راحیل شریف" فرمانده ارتش پاکستان برای نظارت مستقیم بر عملیات نظامی علیه گروگانگیران، ساعاتی پیش عازم پیشاور شدند.

نواز شریف با عزیمت به پیشاور، به همراه تعداد زیادی از مقامات و مسوولان پاکستان، این اقدام طالبان را بشدت محکوم کرد و در گفت و گوی کوتاهی با رسانه ها گفت: ارتش پاکستان درحال انجام علمیات سنگین و موثر 'ضرب عضب' علیه شبه نظامیان طالبان در مناطق قبایلی پاکستان است و حملات تروریستی نظیر حادثه امروز در مدرسه پیشاور، در تلافی حملات موثر ارتش علیه شبه نظامیان طالبان صورت گرفته که تاثیری در عملیات بزرگ ارتش نخواهد داشت.

گروه تحریک طالبان پاکستان مسوولیت این حمله تروریستی و گروگانگیری را برعهده گرفته است.

ارتش پاکستان از شش ماه پیش تاکنون، با انجام حملات نظامی گسترده به مناطق قبایلی وزیرستان شمالی علیه مواضع شبه نظامیان، حدود یکهزار و 300 نفر از شبه نظامیان را کشته است.

بر اساس گزارشها حادثه گروگانگیری و حمله به یک مدرسه متعلق به ارتش پاکستان که از حدود ظهر امروز در شهر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا آغاز شده است و همچنان ادامه دارد، تاکنون بیش از 130 کشته بر جای گذاشته است.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار