رییس جمهوری افغانستان حمله تروریستی به مسجدی در شهر پیشاور پاکستان را که 20 نمازگزار در آن کشته و بیش از 50 تن دیگر زخمی شدند ، بشدت محکوم کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که "اشرف غنی احمدزی" حمله تروریستی در مسجد شهر پیشاور را حرکتی زشت و شنیع خواند و آن را محکوم و با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد.

حمله تروریستی علیه نمازگزاران شعیه در مسجد امام علی (ع) شهر پیشاور پاکستان که ظهر روز گذشته و هنگام برگزاری نماز جمعه رخ داد ، دستکم 20 کشته و بیش از 50 مجروح برجای گذاشت.

رییس جمهوری افغانستان گفت: کشتن افراد بی دفاع به ویژه نمازگزاران اقدامی وحشیانه، ضداسلامی و غیرانسانی بوده که هیچ گونه توجیهی ندارد.

رییس جمهوری افغانستان یکبار دیگر بر مبارزه جدی علیه تروریسم که تهدید مشترک علیه تمام کشورهای منطقه و جهان به ویژه افغانستان و پاکستان می باشد، تاکید نمود.

گروه تروریستی "تحریک طالبان پاکستان" مسوولیت این حمله را برعهده گرفته است. طالبان با انتشار عکس از چهار نفر از اعضای خود، مدعی شد که حمله به مسجد امام علی (ع) به دست این افراد صورت گرفته است.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.