معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی استان با اشاره به اینکه ارس واش،دارواش و برگخوار بلوط از مهم‌ترین آفات جنگل‌های این استان است گفت: در حال حاضر بخشی از این آفت‌ها کنترل شده و بخشی نیز تا پایان سال کنترل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ به نقل از روابط عمومی ؛معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی استان با اشاره به روند مبارزه با آفات ارس واش و برگخوار بلوط در جنگل‌های استان زنجان گفت :در حال حاضر بخشی از این آفت‌ها کنترل شده و بخشی نیز تا پایان سال کنترل خواهد شد.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی استان ارس واش،دارواش و برگخوار بلوط را از مهم‌ترین آفات جنگل‌های این استان عنوان کرد.

سلطا ن نژاد با بیان اینکه آفات مذکور آفات رایج جنگل‌های استان زنجان محسوب می‌شوند،افزود : از روش مبارزه مکانیکی برای مبارزه و مقابله با این آفات بهره گرفته می‌شود.

وی عنوان کرد: در روش مبارزه مکانیکی که در راستای مبارزه با آفات جنگل‌های زنجان به کار گرفته می‌شود،سرشاخه‌های آلوده قطع و نسبت به سوزاندن آنها اقدام می‌شود.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی استان تصریح کرد: اقدامات لازم برای مبارزه با آفت دارواش طی امسال در استان صورت گرفته و مبارزه با این آفت در جنگل‌های استان به پایان رسیده است.

سلطان‌نژاد ادامه داد : آفت دارواش امسال در جنگل‌های استان زنجان به طور کلی کنترل و مهار شده ولی اقدامات کنترلی در مورد آفات دیگر در استان همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به وضعیت استان‌های همجوار به لحاظ شیوع آفات جنگلی گفت: اکثر استان‌ها با آفات نامبرده در جنگل‌ها درگیر بوده و عملیات مبارزه در این استان‌ها در حال انجام است.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی استان، با بیان اینکه زنجان نسبت به استان‌های همجوار در زمینه شیوع و کنترل آفات جنگلی وضعیت بهتری دارد، اضافه کرد: مبارزه با آفات جنگلی باید هر سال انجام شود.

سلطان‌نژاد خاطر نشان کرد: مبارزه و یا عدم مبارزه با آفات جنگلی در استان‌های همجوار و میزان کنترل آنها دارای اهمیت است، چراکه ممکن است حتی اگر آفات در جنگل‌های زنجان به خوبی کنترل شده باشد،از طریق سایر استان‌ها دوباره آلوده به آفت شو

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: منابع ، کنترل ، مهار ، آفات ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.