دبیر اجرایی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی رنگ، رزین، پوشش‌های صنعتی گفت: سالانه 52 هزار تن رنگ و رزین در کشور تولید می شود که اگرچه پاسخگوی بخش اعظم نیاز داخلی است، اما بخشی از آن نیز صادر می شود .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران چهاردهمین نمایشگاه بین المللی رنگ، رزین، پوشش‌های صنعتی و مواد کامپوزیتی از امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد.

شهنام سپاسدار دبیر اجرایی این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه 255 شرکت داخلی و 65 شرکت خارجی حضور دارند، این در شرایطی است که در بخش خارجی، تعداد شرکت‌های حاضر 170 درصد و متراژ نیز 4 برابر رشده داشته است.

وی افزود: در بخش خارجی تلاش شده تا تولیدکنندگان ماشین‌آلات و مواد اولیه این صنعت حضور یابند، چراکه 80 درصد نیاز مواد اولیه در کشور تامین می شود و برای تامین 20 درصد دیگر نیز تلاش شده تا از طریق جذب شرکت های خارجی که مواد و ماشین آلات تولید می کنند، بتوان ظرفیت برای تولید را افزایش دهیم.

 سپاسدارتصریح کرد: سالانه 52 هزار تن رنگ و رزین در کشور تولید می شود که اگرچه پاسخگوی بخش اعظم نیاز داخلی است، اما بخشی از آن نیز صادر می شود و بنابراین اگر بتوانیم مازاد تولید داشته باشیم، به طور قطع بازارهای صادراتی را فتح کرده و برای کشور ارزآوری خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: هم اکنون در نمایشگاه، شرکت‌هایی از چین، ترکیه، تایوان هند، بلژیک، سوئیس، آلمان، ایتالیا، فرانسه و امارات متحده عربی حضور دارند، ضمن اینکه هیات‌های خارجی از کشورهای سوریه، افغانستان، عراق و تاجیکستان نیز از این نمایشگاه بازدید دارند.

سپاسدار، میزان صادرات رنگ و رزین در 7 ماهه ابتدای سال جاری را 50 میلیون دلار عنوان و خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با صادرات بیشتر، ارزآوری بیشتری را هم برای کشور در شرایط کاهش قیمت نفت داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: نمایشگاه ، رنگ ، رزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار