آسمان شهرمان مشهد امروز در رسای شهادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) تیره و حزن انگیز است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد از جای جای شهر صدای رضا رضا به گوش میرسد و دلباختگان آن حضرت با برگزاری مجالس روضه همراه با سینه زنی و زنجیر زنی در غم شهادت مظلومانه این امام غریب به سوگ نشستند.

این روزها مشهد کانون همه ی مردم ایران است چه آنهایی که سعادت حضور در جوار بارگاه ملائک پاسبان رضوی را یافتند و چه آنهایی که از فرسنگ ها راه دور دلشان برای زیارت مرقد مطهر امام رضا می تپد و هرچند که توفیق این زیارت را نیافته اند اما سنگینی شهادت این حضرت بر قلبشان نقش بسته و سوگوار امامشان هستند.

حرم مطهر امام رضا دیروز و امروز مملو از عاشقان دل باخته ایست که از راه های دور و نزدیک به این مکان قدسی آمدند تا به امامشان بگویند رضای عزیز تو امروز غریب نیستی وعاشقانت همواره راه تو و دیگر ائمه اطهار را ادانه می دهند.

امشب در شب شهادت علی ابن موسی الرضا آئین های ویژه ای در حرم رضوی برگزار می شود .خطبه خوانی شب شهادت امام رضا با حضور خادمان بارگاه ملکوتی آن حضرت از جمله این مراسم است.مراسم خطبه خوانی در حرم امام رضا سالی دو بار برگزار می شود که یکی در شب عاشورا و دیگرمراسم در شب شهادت امام رضاست.

همچنین فردا شب مراسم شام غریبان شهادت امام رضا برگزار می شود در این مراسم نیز خادمان امام رضا (ع) به همراه دیگر مجاوران و زائران شمع به دست و در حالی که زمزمه ی رضا رضا سر میدهند فاصله اداره مرکزی آستان قدس تا حرم مطهر رضوی را می پیمایند و سپس با تجمع در صحن انقلاب برغریبی و شهادت مظلومانه آن حضرت همراه با مرثیه خوانان عزاداری می کنند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: مشهد ، زائران ، غریب ، حزن ، سوگواری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.