بررسی‌ها نشان می‌دهند که موارد ابتلا به لیشمانیوز در برخی از مناطق کشور افزایش یافته که این موضوع اهمیت برنامه ریزی و اقدامات اساسی جهت پیشگیری و کنترل این بیماری را دو چندان می کند.

منصور خالصی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ایران یکی از مناطق با شیوع بالا از نظر بیماری لیشمانیوز محسوب می شود و در کشورمان کانون‌های متعددی از این بیماری در شهرها و روستا دیده می‌شود.

وی گفت: اغلب موارد لیشمانیوز در روستاها دیده شده و شیوع این بیماری در شهرها کمتر است.

خالصی با اشاره به کاهش تعداد افراد مبتلا به لیشمانیوز در کشورمان در یک دهه اخیر، تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهند که موارد ابتلا به لیشمانیوز در برخی از مناطق کشور افزایش یافته و مشکلات بهداشتی و درمانی قابل ملاحظه‌ای را به وجود آورده است.

وی افزود: افزایش موراد لیشمانیوز در برخی از مناطق کشور، اهمیت برنامه ریزی و اقدامات اساسی جهت پیشگیری و کنترل این بیماری را دو چندان می‌کند.

خالصی خاطر نشان کرد: در بین انواع لیشمانیوز، نوع پوستی آن شیوع بالاتری در مقایسه با سایر انواع لیشمانیوز یافته است.

وی یادآور شد: بیمار یابی دقیق، ثبت و گزارش دهی دقیق و به موقع شناسایی مناسب مخزن بیماری و تشخیص و درمان به موقع و مناسب افراد مبتلا، از جمله راهکارهای مناسب جهت پیشگیری و کنترل لیشمانیوز در کشور است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار