مدیر حج و زیارت استان خراسان رضوی از حضور 210هزار زائر پیاده همزمان با شهادت امام هشتم خبر داد.

مسعود مجردی مدیر حج و زیارت استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به آمار زائران پیاده در ایام شهادت امام رضا (ع)، گفت: امسال حلقه خدمت برای کارکنان سازمان حج وزیارت و خادمین تکمیل شد و برای نخستین بار مسئولیت ساماندهی زوار پیاده به سازمان حج و زیارت واگذار شد.

وی با اشاره به حضور 210 هزار زائر پیاده در مشهدالرضا همزمان با شهادت امام رضا افزود: 145 هزار نفر از این زائران عضو هیئات مذهبی بودند و محل اسکان و اقامت انان مشخص بود اما 65 هزار نفر زائر پیاده تحت پوشش خدمت گزاران سازمان حج و زیارت قرار گرفتند.
مجردی همچنین اظهار داشت: سازمان حج و زیارت با کمک مردم توانست وضعیت اسکان تغذیه بهداشت و درمان این زائران را ساماندهی کند.

مدیر حج و زیارت استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه بخشی از عملیات اسکان و تغذیه زائران پیاده با تمام شدن مراسم شهادت اما رضا (ع) شب گذشته به پایان رسیده است بیان داشت: بر اساس پیش‌بینی‌ انجام شده سال آینده شاهد حضور 500 هزار زائر پیاده در مشهدالرضا خواهیم بود.

وی ادامه داد: هزینه‌های خدمت‌رسانی توسط خیرین و مردم پرداخت شده است و سازمان حج و زیارت در این میان فقط به عنوان ارگان ساماندهی کننده وارد عمل شده است.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی خاطر نشان کرد: بیشترین زائران از شهرستانهای خراسان رضوی، استانهای آذربایجان شرقی، یزد، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان و قم بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: پیاده ، استان ، زائر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار