یک عضو جبهه پایداری گفت: این دسته از اصلاح‌طلبان با این حمایت‌هایشان می‌خواهند جریان اصولگرایی را از اصالت اصولگرایی انداخته و تقاربی را با جریان اصلاحات نشان دهند و ادعا کنند که اصولگرایی آن چیزی نیست که دیگران می‌گویند و طبیعی است که این امر موجب ایجاد انشقاق می‌شود.

"مجید متقی‌فر" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، پیرامون حمایت برخی از چهره‌های اصلاح طلب از ورود تعدای از افراد جبهه مقابل در جریان رقابت‌های انتخاباتی، ابتدا به تشریح واژه اعتدال پرداخت و اظهار داشت:‌ گاه اعتدال ذیل ایدئولوژی سیاسی معنا شده و مفهوم دینی ندارد که این امر موجب حذف نیروهای اصیل و انقلابی از گردونه سیاست می‌شود.

وی در ادامه برداشت غلط تعدادی از کلمه اعتدال، افزود: در واقع در مباحث نظری این نوع برداشت از اعتدال، حذف تفکر امام راحل از ایدئولوژی انقلاب است، در حالی که این نوع برداشت در قرآن و عترت مطرح نیست.
 
عضو جبهه پایداری این نوع اعتدال را وارداتی غرب دانست و تصریح کرد: در زمانی که نئولیبرال‌ها در دهه ۷۰ میلادی در غرب حاکم شدند این‌گونه مطرح کردند که جامعه نیاز به ثبات و آرامش دارد و تحول و انقلاب به کمپانی‌های بزرگ سرمایه‌داری لطمه می‌زند و بدین‌ترتیب افرادی با تفکر انقلابی را تندرو نامیدند.

این عضو فعال سیاسی در ادامه، علت حمایت اصلاح طلبان از کاندیداتوری برخی افراد اصولگرا را بیان کرد و گفت: این افرادی که در چارچوب اصولگرایی می‌خواهند وارد جریان انتخاباتی شوند مواضع قاطعی نسبت به فتنه نداشته و فتنه را نه با ادبیات رهبری بلکه با ادبیات دست‌ساز خودشان بیان می‌کنند و برخی اصلاح‌طلبان می‌خواهند با ورود این دسته افراد و یا سایرین که تنها مسمای اصولگرایی را دارند در صحنه رقابت انتخاباتی لکه فتنه را پاک کنند.

متقی‌فر در پایان خاطرنشان کرد: این دسته از اصلاح طلبان با این حمایت‌هایشان می‌خواهند جریان اصولگرایی را از اصالت اصولگرایی انداخته و تقاربی را با جریان اصلاحات نشان دهند و ادعا کنند که اصولگرایی آن چیزی نیست که دیگران می‌گویند و این جریان یکپارچه نیست؛ و اینکه این دسته افراد یک اصولگرای متمایل به اصلاح‌طلبان هستند و طبیعی است که این امر موجب ایجاد انشقاق می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار