دکتر اسلامی گفت: بسیاری از خانواده‌های امروزی آموزش مهارت‌های درست زندگی را به فرزندان خود فراموش می‌کنند.

دکتر اسلامی معاون فنی دفتر سلامت خانواده، جمعیت مدارس وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان این که یکی از بحث‌های مهم سیاست‌های ابلاغی جمعیت در مورد مهارت‌های فرزندپروری است، گفت: پدر و مادر باید بدانند که چطور فرزند خود را تربیت صحیح کنند تا نسلی کارآمد و شایسته را تحویل جامعه بدهند.

وی ادامه داد: علاوه بر آموزش رفتار درست و منطقی و اصول اخلاقی، باید خانواده‌ها فرزندانشان را طوری تربیت کنند که یاد بگیرند که چگونه همسر انتخاب کنند و معیارهای درست انتخاب همسر را بدانند، در حالی که خیلی از خانواده‌ها در حال حاضر مهارت‌های زندگی را به فرزندان خود آموزش نمی‌دهند.

اسلامی با بیان این که فرزندان در محیط خانواده باید یاد بگیرند که در آغاز زندگی مشترک از مهارت‌ها و مشاوره‌های لازم استفاده کنند، عنوان کرد: این مشاوره‌ها و مهارت‌ها نباید به سال‌های اول زندگی محدود شوند و باید برای داشتن یک زندگی خوب از این دو امر تا پایان زندگی بهره ببرند.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه طلاق‌ها بیشتر در طول 5 سال اول زندگی اتفاق می‌افتند، خاطرنشان کرد: 5 سال اول زندگی بحرانی‌ترین سال‌های یک زندگی مشترک است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار