معاون فرهنگی وزیر علوم دولت دهم گفت: افرادی از شاخه‌های غیر قانونی تلاش دارند وارد تشکیلات دفتر تحکیم وحدت شوند تا از مسائل تحکیم وحدت بهره‌برداری کنند و افکار غیرقانونی خود را ترویج دهند. این افراد به دام آمریکا دچار، از رژیم صهیونیست حمایت و سردمدار فتنه بودند.

"غلامرضا خواجه سروی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه فعالیت دفتر تحکیم وحدت کاملا قانونی نیست،‌ اظهارداشت: دفتر تحکیم وحدت همواره به عنوان یک اتحادیه مورد تایید وزارت علوم بوده است، همچنین در اوایل دولت یازدهم زمانی که وزارت علوم با سرپرستی جعفر توفیقی اداره می‌شد، انتخابات خود را برگزار کرد که بنده به عنوان دبیر هیات نظارت مرکزی بر تشکل‌های دانشجویی بر قانونی بودن این انتخابات نظارت داشتم.

وی با اشاره با تاکید بر اینکه هیأت نظارت بر تشکل‌های دانشجویی را نمایندگان وزارت بهداشت، وزارت علوم و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: انتخابات دفتر تحکیم وحدت از سوی این نمایندگان تایید شد. اما در مورد شبهاتی مبنی بر عدم حد نصاب دفاتر این اتحادیه باید بگویم که این اتحادیه در سال گذشته برای اینکه دفاتر خود را گسترش دهد تلاش می‌کرد که در حال حاضر این امر محقق شده است.

معاون فرهنگی وزیر علوم دولت دهم تصریح کرد: هیات نظارت باید قانونی بودن انتخابات را اعلام می‌کرد که ظاهرا به دلیل روال اداری و عدم تشکیل جلسات این اتفاق صورت نگرفته است. به هر حال دفتر تحکیم وحدت مراحل قانونی خود را طی کرده است.

وی با بیان اینکه افرادی که در دفاتر این اتحادیه رای می‌آورند و قرار است فعالیت کنند موضوع درون گروهی است، تاکید کرد: از تحکیم وحدت توقع می‌رود به عنوان یک انتفاضه دانشجویی در چهارچوب قوانین و مقررات حاکم بر تشکل‌ها که مصوب شورایعالی انقلاب فرهنگی و در چهاچوب بیانات مقام معظم رهبری، تلاش کرده و به حرکت خود ادامه دهد.

خواجه سروی اضافه کرد: باید توجه داشت که افرادی از شاخه‌های غیر قانونی، از جمله طیف علامه که در سال 1383 زمان وزارت توفیقی و وزیر بهداشت آن زمان که هم اکنون نماینده مردم تبریز است، تلاش دارند مجددا به این دفتر وارد شده تا از مسائل تحکیم وحدت بهره‌برداری کنند و افکار غیرقانونی خود را ترویج دهند. این افراد به دام آمریکا دچار، از رژیم صهیونیست حمایت و سردمدار فتنه بودند.

وی ادامه داد: این افراد در طرح شعار "نه غزه نه لبنان" شرکت داشتند و در قضایای کوی دانشگاه 78و 88 فعال بودند. همچنین تلاش دارند با استفاده از افراد ناشناس و نفوذی به داخل دفاتر انجمن اسلامی و با فشار وارد کردن به دولت و وزارت علوم دفتر تحکیم وحدت را تصرف تا مقاصدشان را دنبال کنند.

معاون فرهنگی وزیر علوم دولت دهم تصریح کرد: از دانشجویان فعال در تحکیم وحدت توقع می‌رود هوشیار و بصیر باشند که این افراد به داخل دفاتر رخنه کنند و با روش‌های قانونی با آنها برخورد شود. این خطری است که به طور جد دفتر تحکیم وحدت را تهدید می‌کند. البته در قسمت‌هایی از جمله وزارت علوم توانسته‌اند با مظلوم نمایی وارد شوند، بنابراین این امر تیزبینی مسئولان را می‌طلبد که دفتر تحکیم وحدت را حفظ و آن را تقویت کنند. امیدوارم این اتفاق صورت پذیرد.
 
خواجه سروی در پایان خاطر نشان کرد:‌ به طور کل معاندین صلاحیت حضور در یک تشکل دانشجویی را ندارد. اما هر کس می‌تواند از طریق قانون این جایگاه را احراز کند و نیازی به راه‌های فشار و ابزارهای غیرقانونی نیست. لذا  وزارت علوم باید با این گونه مسائل مقابله کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار