نماینده خلخال و کوثر گفت: تعرفه‌های پایین واردات کالاهای خارجی موجب ورود بی‌رویه کالاها به کشور شده و بسیاری از بنگاه‌ها و کارخانه‌های کشور را به تعطیلی کشانده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، جلیل جعفری نماینده خلخال و کوثر در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه 7 دی با تبریک پیشاپیش تولد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت و هم‌چنین آغاز سال میلادی به هموطنان عزیز گفت: در آغاز هفته وحدت از همه فعالان سیاسی و اجتماعی کشور می‌خواهم که به ندای بنیانگذار کبیرانقلاب و مقام معظم رهبری پاسخ داده و در برهه‌ای از زمان که دشمن ایران اسلامی به کمین نشسته‌اند و منطقه در آتش فتنه‌های گوناگون می‌سوزد به ریسمان الهی چنگ اندازند و با دوستی و مودت و همگرایی بیش از پیش این سرزمین پاک را از آسیب‌های دشمنان دور بدارند.
 
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: لذا در راستای تقویت وحدت ملی از همه شخصیت‌های موثر و رسانه‌ها انتظار می‌رود به نقش تاریخی خود درست عمل کنند و به جای تقویت همگرایی، چهره‌های موثر و ستون‌های انقلاب اسلامی را تخریب کنند، مخالف هستم و این خلاف منافع ملی است.
 
وی در ادامه افزود: ضمن آرزوی توفیق برای رئیس جدید رسانه ملی از وی می‌خواهیم تا از تهیه برنامه‌های مخرب و مخالف وحدت و منافع ملی جدا پرهیز کنند.  
 
جعفری خطاب به رئیس‌جمهور گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه و توطئه کاهش قیمت نفت، اقتصاد درون‌زا را با نگاه به اقتصاد دانش‌بنیان  و صادرات محور به ویژه صادرات غیرنفتی را مورد توجه داده و رهنمودهای مقام معظم رهبری را در قالب اقتصاد مقاومتی در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و با استفاده از اختیارات قانونی خود در تنظیم تعرفه کالاهای وارداتی و حمایت‌های بانکی از تولید و سرمایه‌گذاری کشور را تسریع بخشد و بهانه تخریب دولت را دست گروه‌های مختلف ندهید.  
 
نماینده خلخال و کوثر اظهار داشت: متاسفانه علی‌رغم رونق و خروج از رکودی که در دستور کار دولت قرار گرفته تعرفه‌های پایین واردات کالاهای خارجی موجب ورود بی‌رویه این کالاها به کشور شده و بسیاری از بنگاه‌ها و کارخانه‌های کشور را به تعطیلی کشانده است.  
 
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس بیان داشت: وامصیبتا که سرمایه‌دار ایرانی برای سود بیشتر در کشورهای خارجی کارخانه احداث می‌کند و با واردارت کالاهای بی‌کیفیت خارجی موجب تعطیلی کارخانه‌های داخلی می‌شود و وامصیبتا که تولید در ایران مترادف با انواع مشکل‌ها شده و زمین‌خواری و دلالی مترادف با رفاه و عزت دنیا می‌شود.  
 
وی تاکید کرد: در آستانه رسیدگی به لایحه بودجه سال 94 هستیم و لازم است بگویم که اقدام وزارت بهداشت و درمان در اجرای طرح سلامت قابل تقدیر بوده و انتظار می‌رود در لایحه بودجه طوری عمل شود که در موازات افزایش چند برابری حقوق پزشکان به حقوق کارمندان دولت به ویژه فرهنگیان نیز توجه خاص شود و هم چنین از دولت و نمایندگان می‌خواهم در تنظیم لایحه بودجه طوری عمل کنند که بخش قابل توجهی از بودجه را به سمت مناطق محروم و به سوی اشتغال سوق دهند.  
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار