مدیر امور بانوان شهرداری منطقه 3 از برگزاری مرکز تخصصی پوشاک و مد اسلامی- ایرانی بانوان و اجرای نمایش زنده 60مدل چادر و حجاب اسلامی در مجموعه شهربانو خبر داد.

اکرم جراحی، مدیر امور بانوان شهرداری منطقه 4 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  گفت: در این برنامه 60 مدل از جدیدترین طرح‌های چادر و حجاب اسلامی که از سوی 4هنرمند لباس طراحی شده است به نمایش گذاشته شد.
 
وی ترویج پوشش اسلامی بانوان متناسب با الگوی اسلامی- ایرانی، ضرورت ارائه الگوی مناسب برای پوشش بانوان، احیا و حفظ هویت ملی و دینی را از مهم ترین اهداف راه اندازی این مرکز و اجرای این برنامه عنوان کرد و اظهار داشت: این مرکز با حضور طراحان فعال و علاقمند و به منظور ایجاد خلاقیت و نوآوری در جهت تشویق هر چه بیشتر بانوان به  ویژه دختران جوان به استفاده از مدل‌های پوشاک ایرانی و اسلامی، با مجوز و تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اس لامی در حال فعالیت  است.
 
جراحی اجرای فعالیت‌های ‌آموزشی در سطوح مختلف طراحی و خیاطی، ارائه مشاوره تخصصی در حوزه پوشاک، برپایی مسابقات طراحی پوشاک و اجرای نمایش زنده از طرح‌های تولیدی را از مهم ترین فعالیت‌‌های مرکز تخصصی مد و پوشاک مجموعه شهربانو عنوان  کرد.
 
مدیر اداره بانوان تصریح کرد: در این برنامه 4طراح به نام‌های منظر رمزی عراقی، سیده راضیه ابراهمیان، فاطمه عظیمی و سحر تلقانی      چادرهای طراحی شده خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار دادند، ضمن این که در حاشیه این برنامه نمایشگاهی از دست آوردهای مرکز مهارت آموزی کوثر مشتمل بر 40مدل از جدیدترین طرح‌های مانتو و چهل تکه دوزی برپا شد.
 
جراحی در ادامه با اشاره به امکانات این مجموعه گفت: خدمات بهداشت، زیبایی پوست، ماساژ، باشگاه‌های ورزشی متناسب با نیازهای جسمانی بانوان، آموزش‌ مهارت‌های اجتماعی، کافی شاپ، آرایشگاه، کتابخانه تخصصی، خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی، آموزش فرزند پروری، همسر داری، گالری و نمایشگاه محصولات هنری، کافی  نت، آموزشگاه زبان انگلیسی و کامپیوتر،مرکز کانون‌های مردم نهاد، مهد کودک، سالن کنفرانس و نیایش بخشی ازفعالیت‌های این مرکز است.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: هدف از راه اندازی این مجموعه ایجاد فرصتی تازه برای بانوان در محیطی امن و سالم، جهت استفاده از امکانات شهری و توانمند سازی، اشتغال زایی، تعامل بین بانوان متخصص، سالم سازی اوقات فراغت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق فعالیت‌های ورزشی، هنری، فرهنگی و اجتماعی  است.
 
گفتنی است؛ مجموعه شهربانو در بلوار صدر، ورودی کاوه شمالی، خیابان بهار، خیابان نیکبخت واقع شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: حجاب ، نمایشگاه ، شهربانو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار