کودک مبتلا به مننژیت در صورت انجام تمام درمانهای مناسب برای این بیماری عوارضی چون اختلالات بینایی، شنوایی و حرکتی را به همراه خواهد داشت.

مصطفی شریفیان، متخصص اطفال در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهمیت پیشگیری در طب کودکان گفت: در صورتیکه کودکی به مننژیت مبتلا شود با وجود انجام تمام درمانهای مناسب برای این بیماری، عوارضی چون اختلال در اعصاب، شنوایی، بینایی یا اختلالات حرکتی در وی بر جای می‌ماند. 

وی افزود: در صورت تزریق واکسنی چوی پنتاوالان برای جلوگیری از ابتلا به مننژیت می‌توان از مرگ‌و‌ میر و معلولیت کودکان جلوگیری کرد. این واکسن با جلوگیری از ابتلای کودک به هموفیلوس آنفلوآنزانزا زمینه ابتلا به مننژیت را در وی از بین می‌برد. 

این متخصص اطفال با اشاره به ریسک بالای ابتلا به بیماری‌های عفونی در بیماران کلیوی اظهار داشت: یک بیمار کلیوی که به ورم کلیه مبتلا شود در صورت ابتلا به عفونت‌هایی چون مننژیت جانش را از دست خواهد داد. به این دلایل و وجود واکسنی چون پنتاوالان برای متخصصان کلیه نیز رضایت بخش و امید وار کننده محسوب می‌شود. 

شریفیان بیان کرد: همچنین هپاتیت B عوارضی چون سرطان کبد به همراه دارد که با تزریق پنتاوالان می‌توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار