عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی با اعلام این خبر که شرایط کنونی بیماران کلیوی نسبت به سالهای گذشته بسیار بهتر است، افزود: در حوزه بیمه داروی بیماران کلیوی و دیالیزی نیز شرایط رضایت بخش است.

داریوش آرمان عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بحث سلامت بیماران کلیوی شامل دیالیزی و پیوند بسیار رضایت بخش می‌باشد به گونه‌ای که دو سال پیش بسیاری از این بیماران به علت نبود دارو جان خود را از دست می‌دادند اما اکنون با حمایت وزارت بهداشت و وزارت رفاه و تامین اجتماعی بیمه دارویی بیماران کلیوی وضعیت مناسبی دارد. 

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از مشکلات بیماران تحت پوشش انجمن ما برطرف شده است اما انتظار می‌رود، فرانشیز داروهای بیماران تحت پوشش خدمات درمانی نیز حذف شود و بیماران پرداختی بابت دارو نداشته باشند. 

وی افزود: طرح تحول سلامت در حوزه بیماران کلیوی نیز اثرات مثبتی به جای گذاشته و ما امیدواریم براساس قول‌هایی که وزارت بهداشت و وزارت رفاه به انجمن‌های خیریه در حوزه سلامت داده‌اند عملیاتی شود تا مشکلات موجود نیز به حداقل برسد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.