مستند «باد در باغ نظر» در خانه هنرمندان ایران روی پرده می‌رود.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، فیلم مستند «باد در باغ نظر» ساخته پویان کاظمی سه‌شنبه 9 دی ساعت 18 در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آيد و سپس مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

در فیلم مستند «باد در باغ نظر» کوشیده شده که با استفاده از شیوه‌های مختلف روایی مثل بازسازی، روایتی چند لایه اما  واحد و همسو از شیراز روزگاران رفته با محوریت وکیل الرعایا (کریمخان زند) ارائه شود.

به گفته کارگردان فیلم موضوع اصلی این مستند یک تابلوی نقاشی معتبر، باقی مانده از کریمخان و اطرافیانش اثر آقاصادق، نقاش دوره زندیه نشأت گرفته و تمام تلاش کارگردان برای رسیدن به بیان شیوه سینمایی آن تابلوی شام آخر گونه استوار بوده است.

این مستند که پژوهش آن را پویان کاظمی برعهده داشته و با همراهی محمدرضا اصلانی نوشته شده است با حضورفرخ نعمتی و با صدای پریوش نظریه و مهدی فقیه به سفارش سیمای استانها در شبکه فارس تهیه شده است.

دیگر عوامل ساخت این مستند عبارتند از: علیرضا فالیزی آزاد (مدیر تولید)، مجید هاشم پور(صدابردار)، بابک شکیبا (صدا گذاری و ترکیب صدا)، سید جلال موسوی (گریم)، ملک جهان خزایی (طراح صحنه و لباس)، آرش زاهدی اصل (تدوین) وعلی لقمانی (مدیر تصویر برداری).

این فیلم نامزد سیمرغ بلورین بهترین دستاورد فنی- هنری در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در بخش مستند شده است.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار