رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی کشور گفت: وقف باید به گفتمان عمومی تبدیل شود و لزوم همگام سازی و بازنگری وقف در جامعه در چارچوب ها و مدل ها باید در برنامه‌ها و راهبردهای کشور قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،محمد رضا سپهری رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی کشور در دومین همایش وقف و اقتصاد با اشاره به تبدیل وقف به گفتمان عمومی و بهینه سازی اوقاف و موقوفه در کشور، ارزیابی و درآمد زایی موقوفات کشور افزود: تبدیل وقف به گفتمان عمومی بهینه‌سازی وقف و همگان‌سازی وقف با جامعه از مهمترین راهبردهای کشور است.

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی کشور با پیوند وقف و کارآفرینی ، تقویت روحیه تعاون و ایثار با تاکید بر مقوله وقف، ارزیابی درآمد واقعی موقوفات کشور، طراحی قالب های مختلف وقف در اقتصاد کشور، زمینه را برای اشتغال زایی و اقتصاد مقاومتی مهیا می‌شود .

وی اظهار داشت: مطالعه وقف‌نامه‌ها و میزان درآمدزایی آنها و استفاده از ظرفیت موقوفات با توجه به وقف دانش‌بنیان و اهمیت آن در اقتصاد باعث کاهش تحریم اقتصادی می‌شودو در جهان کسی نمی‌تواند با اقتصاد ما روبرو شود.

سپهری تصریح کرد: هرچه آموزشها را افزایش دهیم و موقوفات گسترش یابد به تبع تحریم نیز کاهش می‌یابد. ما باید موضوع وقف را در دستور کار قرار دهیم.

وی بیان کرد: موقوفات می‌تواند در زمینه‌های تولید علم و تکنولوژی، حوزه فرهنگ در بخشهایی شامل هدایت وقف‌نامه‌ها در جهت تولید علم، تعیین جوایز،گسترش کتابخانه ها، مراکز علمی، تولید و تعلیم و نرم‌افزارها، موثر باشد.

سپهری در پایان گفت: لزوم ایجاد نهاد بین‌المللی وقف دانش‌بنیان برگزاری کنفرانسهای علمی، از رشته‌های فناوری نوین، انتخاب مقالات برتر علمی، رشته‌های بین‌رشته‌ای، اعطای سالانه جایزه‌بین‌المللی وقف دانش‌بنیان به برگزیدگان علم و فناوری از راهبردهای مهم کشور است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سپهری ، وقف ، موسسه ، گفتمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار