روی خط تهران دوشنبه این هفته پیگیر موضوع‌های گودبرداری غیر اصولی و آوار شدن ساکنان ساختمانی در شهرک ژاندارمری، وجود مینی بوس‌های فرسوده 30 ساله در خط تجری- ولنجک و ماجرای هیزم‌های معتادان و قطع درختان بوستان منطقه 15 شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،: روی خط تهران دوشنبه این هفته در سوژه اول خود به آلایندگی هوا، سرمای زمستان و گودبرداری غیر اصولی در2 ماه گذشته وآوارگی اهالی ساختمانی با 15 واحد در شهرک  ژاندارمری پرداخت.

ماجرا از این قرار است که در 25 مهرماه سال 93 به دلیل گودبرداری غیر اصولی در شهرک ژاندارمری دیوارهای ساختمان هم‌جوار آن در چارترک و نشست شده بود.

پس از گذشت 2 ماه از گودبرداری غیر اصولی شهرک ژاندارمری ساختمانی با 15 واحد نشست کرد باعث آواره  شدن ساکنان این ساختمان شد.

روی خط تهران موضوع را از شهرداری منطقه 2 پیگیر شد.

معصوم‌بیگی شهردار ناحیه 4 منطقه 2 با اشاره به افزایش گودبرداری غیر اصولی در شهر بزرگ تهران و بی‌توجهی پیمانکاران ساختمانی گفت: با توجه به نشستی که در حیاط ملک شهروندان رخ داده بود در 5 فقره مالک را اخطاریه اعلام کردیم و ملزم به رفع خطر شد.

وی افزود:سازمان نظام مهندسی تهران اخطار کاربری ایمنی را برای مالک اعلام کرد و شهرداری مطابق آن کلیه عملیات اجرایی به جز مقاوم سازی و پایدار سازی را پیگیری کرد.

معصوم بیگی اظهار داشت: به محض نشست ساختمان 15 واحدی شهرک ژاندارمری گروهی متشکل از شهردار ناحیه 4 منطقه 2، شهرداری شب منطقه 2، شهرداری شب تهران و آتش‌نشانی در محل حاضر شدند.

وی در پایان گفت: ساکنان ساختمان 15 واحد شهرک ژاندارمری که تهران مالی ندارند به طور موقت درمراکز وابسته شهرداری منطقه 2 اسکان داده شده‌اند.

*نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده 30 ساله به تاریخ پیوست

سوژه دوم روی خط تهران دوشنبه این هفته وجود مینی‌بوس‌های فرسوده 30 ساله در خط تجریش – ولنجک بود که تا کنون هیچ اقدامی برای نوسازی این مینی‌بوس‌ها نشده است.

مسافران خط تجریش –ولنجک گلایه های بسیاری از فرسودگی مینی‌بوس‌ها نامناسب بودن صندلی‌ها و آلاین گی این مینی‌بوس‌ها داشتند.

رانندگان مینی‌بوس‌های خط تجریش ولنجک نیز از روی خط تهران خواستار رسیدگی به این موضوع و نوسازی مینی بوس‌های خود شدند.

روی خط تهران جویای این ماجرا را پیمان سنندجی مدیر عامل شرکت واحد شهرداری تهران شد.

وی در پاسخ گفت: با هماهنگی‌های انجام شده در ستاد نوسازی ناوگان مینی‌بوسرانی بخشی از مینی‌بوس‌ها تا پایان سال 93 نوسازی و بخش دیگر در 6 ماه نخست سال 94 نوسازی خواهد شد.

حکایت هیزم‌های معتادان از درختان بوستان منطقه 15 و درخواست شهردار این منطقه

در هفته گذشته روز دوشنبه اول دی ماه سال 93 روی خط تهران

پیگیر ماجرای قطع درختان در بوستان منطقه 15 و استفاده این درختان به جای هیزم معتادان شد.

شهردار منطقه 15 نیز از روی خط تهران خواستار پیگیری مجدد و رسیدگی به این موضوع را شد.

علی اکبر انجمنی شهردار منطقه 15 به روی خط تهران دوشنبه این هفته آمد و گفت: با نیروی انتظامی هماهنگی‌های لازم انجام شده است تا معتادان از بوستان منطقه 15 جمع آوری و به مکان دیگری منتقل شود.

وی اظهار داشت: زمین مورد نظر مالک شخصی دارد چندین بار از مالک این زمین درخواست کردیم تا برای احداث بوستان و شهربازی در این محل به توافق برسیم اما با مخالفت مالک این زمین مواجه شدیم.

روی خط تهران موضوع را با پلیس پیشگیری تهران بزرگ در میان گذاشت. سرهنگ خانچرلی گفت: مالک به عنوان شاکی خصوصی و شهرداری منطقه 15 باید پرونده قطع درختان به دست معتادان و استفاده آن به جای هیزم را به جریان بیاندازد.

وی در پایان گفت: درحال حاضر با ارائه نشانی محل مذکور دستورات لازم برای جمع‌آوری معتادان به کلانتری منطقه 15 داده شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: زمستان ، اصولی ، باعث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار