فرشچی در نشست کارگاه تخصصی محیط زیست دریایی خبر داد:

بهبود معضلات محیط زیست دریایی در ارتباط موثر با رسانه

مشکلات و معضلات محیط زیست دریایی با ارتباط موثر رسانه و سازمان حفاظت محیط زیست بهبود می یابد.

به  گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، پروین فرشچی معاون امور زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در نشست کارگاه تخصصی محیط زیست دریایی و نقش اصحاب رسانه در تمزیر افکار عمومی در جمع خبرنگاران گفت: هدف از برگزاری این جلسه و تنها تقدیر از رسانه‌های جمعی که در طول سال گذشته سعی کردند با شرایط سخت و امکانات کم مباحث دریایی را پوشش دهند. هدف این است که مشکلات و معضلات  محیط زیست دریایی را با همکاری رسانه‌های جمعی وضعیت محیط زیست دریایی بهبود یابد و ارتباط ما با رسانه قوی‌تر شود.
 
وی افزود: ما نقش رسانه‌ها را از سه بعد می‌بینیم یکی مسئله اطلاع رسانی آگاهانه و مسئولانه و مسئله نقد سیاسی یا نقد سیاست‌های محیط زیست می‌تواند پایه گذار  سیاست‌های محیط زیست باشد،هم اکنون  برنامه توسعه ششم در حال نهایی شدن است.

وی با اشاره به این  که چقدر اصحاب رسانه از استراتژی و سیاست گذاری‌های محیط زیست مطلع  هستند و چه قدر می‌توانند تاثیر گذار باشند تصریح کرد: افکار عمومی را اصحاب رسانه تشکیل می‌دهند بزرگ نمایی مسائل محیط زیستی و به تصویر کشیدن مشکلات و معضلات محیط زیست،هدایت علاقمندان و مردم برای حفظ محیط زیست در دستان شما است، کشور ما در بین کشورهای اسلامی از لحاظ علمی و تخصصی و داشتن سیاست‌مداران و مدیران مدبّر و خوب کما کاستی ندارد،  این حلقه‌های گم شده در دست شما است که ارتباط موثر بین مدیران، سیاست گذاران و مردم را برقرار کنیم.

فرشچی اظهار داشت: مسئله توجه به مشکلات و معضلات زیست محیطی با ماهیت فرا مرزی در منطقه دریایی شمال و جنوب، پرداختن به تعامل محیط زیست دریایی با 12کشور در منطقه و این که این تعاملات به چه صورت انجام می‌گیرد با همکاری اصحاب رسانه محقق خواهند شد.

وی با بیان این که خبرنگاران نقش موثری در ارتباط سیاسی با کشورهای همسایه و کاهش مناقشات دارند گفت: محیط زیست وسیله‌ای برای تعامل بین کشورهای منطقه است و رسانه‌ها می‌توانند در بهبود این ارتباط با سایر کشورها نقش داشته باشند.
 
وی افزود: بستری ایجاد کنیم که این تعامل فراتر رفته زیرا مشکلات محیط زیست دریایی فرامرزی است.

*چرا سازمان محیط زیست نسبت به معضلات دریایی بی اعتناست؟

فرشچی در پاسخ این سوال گفت: سازمان محیط زیست تنها متولی محیط زیست نیست. نقدهای سیاسی یا نقدهای سیاست گذاری خود سازمان یا هر سازمان دیگری خوب است و این نقد است که کمی و کاستی را نشان می‌دهد. رسانه‌ها، تجهیزات،‌امکانات، نیروی انسانی و اختیاراتی که دولت به محیط زیست می‌دهند را می‌شناسند، محیط زیست ماهیت فرابخشی دارد و نیازمند همکاری‌های فرا بخشی است 

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در پایان گفت: در بخش سیاست‌گذاری‌های محیط زیست دریا اگر پیشنهاداتی از سوی رسانه مطرح شود تاثیرگذار است و مردم را در حفاظت از محیط زیست دریا تشویق می‌کند، در خصوص نقش رسانه‌ها و سیاست‌گذاری‌های محیط زیست دریایی باید منظم تر عمل کنیم تا به رویکرد جدیدی برسیم.

گفتنی است؛ در پایان از آثار خبری خبرنگاران در حوزه محیط زیست دریایی تقدیر شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: معضلات ، دریایی ، محیط ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار