"حامد کرزی" رییس جمهور سابق افغانستان با استقبال از پایان ماموریت نظامیان خارجی در کشورش، راهبرد جنگ 13 ساله نظامیان خارجی به رهبری آمریکا را در افغانستان، اشتباه خواند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، دفتر مطبوعاتی "حامد کرزی" روز سه شنبه در بیانیه ای از خشنودی رییس جمهور سابق افغانستان از پایان حضور نظامیان خارجی به رهبری آمریکا در افغانستان خبر داد و به نقل از وی نوشت: جنگ 13 ساله ناتو در افغانستان از نظر استراتژی عملیاتی اشتباه بود و بارها خواهان اصلاح آن شدم.

رییس جمهور سابق افغانستان ضمن ابراز امیدواری به اینکه ناتو به تعهدات خود در قبال افغانستان پایبند باشد، گفت: پشتیبانی، آموزش و تجهیز نیروهای امنیتی افغانستان، از خواسته های اصلی ملت افغانستان است که باید ناتو و آمریکا به آن توجه داشته باشند.

کرزی در این بیانیه تاکید کرده است که مردم افغانستان امیدوار هستند شاهد تکرار رویدادهای خونین و کشتار غیرنظامیان افغان در کشورشان نباشند.

حامد کرزی که در زمان ریاست جمهوری خود بارها نظامیان خارجی و آمریکا را به عدم صداقت در تامین صلح و ثبات در افغانستان متهم کرد تا آخرین روزی که قدرت را در اختیار داشت پیمان امنیتی کابل با آمریکا و ناتو را امضا نکرد.

رئیس جمهور سابق افغانستان برقراری صلح و ثبات، تقویت نیروهای افغانستان و توسعه اقتصادی این کشور را مهمترین پیش شرط ها کابل برای امضای پیمان امنیتی با واشنگتن و ناتو اعلام کرده بود.

کرزی در مراسم خداحافظی با کارمندان نهاد ریاست جمهوری و کارکنان دولت این کشور از آمریکا و پاکستان به شدت انتقاد کرد و گفت: آمریکا و پاکستان در راستای منافع خود، صلح را در افغانستان نمی خواهند.

"کرزی" خطاب به "اشرف غنی احمد زی'" رییس جمهور جدید این کشور هم گفت با احتیاط با آمریکا ارتباط داشته باشید.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار