دکتر سیاری گفت: سبک زندگی شهر نشینی منجر به بیماری‌های مزمن، ‌آسیب‌های اجتماعی و در ‌‌نهایت افزایش بار مالی دولت در حوزه درمان شده است، در این میان نقش پیشگیری و خود مراقبتی بسیار مهم است که در این صورت شاهد کاهش چشمگیر انواع سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر علی اکبر سیاری، معاون بهداشت وزارت بهداشت در سومین کنگره آموزش بیمار و خود مراقبتی گفت: برقراری عدالت، ارتقاء سلامت، رضایتمندی مردم از زندگی و ایجاد رفاه اجتماعی، چهار دغدغه مهم در حوزه بهداشت و سلامت مردم است. حل مشکل سلامت باید با خود مراقبتی بر عهده خود مردم قرار گیرد که این مستلزم تغییر بسیاری از مفاهیم در حوزه بهداشت و پیشگیری است. 

وی ادامه داد: مهم‌ترین عامل در ایجاد خود مراقبتی، افزایش قدرت تفکر و سواد مردم است که این موضوع، تغییر در شیوه ارائه خدمت و درگیر کردن بیمار در پروسه درمان را می‌طلبد، امروزه کم تحرکی، تغذیه نادرست، ‌مصرف دخانیات و... موجب کاهش کیفیت زندگی گردیده است. 

دکتر سیاری گفت: بیش از ۸۰ درصد موارد ابتلا به بیماری‌های قلبی، عروقی ۹۰ درصد موارد ابتلا به دیابت و بیشتر از یک سوم موارد ابتلا به سرطان با خود مراقبتی قابل پیشگیری است. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار