انتخاب رنگ لباس برای کودکان در گذشته به صورتی بود که والدین همیشه رنگ آبی را برای فرزندان پسر و صورتی را برای دختر ان انتخاب می‌کردند و امروزه این سنت تغییر یافته است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، به نقل از اسوشیتدپرس طبق بررسی و تحقیقات انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی لندن آم ار حاملگی حایک از ان  است که اکثر والدین بدون توجه به گذشته رنگ لباس‌های فرزندان کوچک 0 تا سه  سال خود را بدون توجه به جنسیت انتخاب می‌کنند در واقع 82 درصد از والدین رنگ آبی را بریا دختران و در تحقیقاتی دیگر 47 درصد رنگ صورتی را برای پسران خود انتخاب کرده‌اند.

بررسی انجام شده  از میان 483 پدر و مادر کودک صفر تا 3 سال نشان می‌دهد که اکثریت والدی در مورد 82 درصد انتخاب رنگ برای کودک دختر یا پسر خود بدون توجه به جنسیت به صورت آزاد عمل می‌کنند.

دکتر آماندا گامر روانشناس کودک و بنیانگذار موسسه "فاندا مفتا لی چیلدرن" در لندن به نقل از این خبرگزاری گفت: کودکان باید در انتخاب لباس آزاد باشند و سنت کلیشه‌ای رنگ آّی برای پسران و صور تی برای دختران بریا همیشه پایان یابد.

تولیدکنندگان ما در  این عرصه این با تغییر این سنت و استفاده از تنوع رنگی در تولید لباس و تجهیزات کودکان به ویژه اسباب‌بازی نقش به سزایی در تغییر این سنت داشته‌اند.

به گفته برخی از فروشندگان لوازم کودک در لندن پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین رنگ‌ها را سفید با 95 درصدف قرمز ، زرد، خاکستری در میان مشتریان خود عنوان کرده‌اند.

در حقیقت زمانی که والدین لباس یا اسباب بازی را برای کودکان خود انتخاب می‌کنند رنگ آن از میان 12 رنگی است که صورتی پس از قهوه‌ای در آخرین رده انتخاب قرار داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: انتخاب ، رنگ ، کودکگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار