با امضای تفاهم نامه مشترک بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت پست پژوهشکده پست ایجاد و راه اندازی شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حسین مهری مدیر عامل شرکت پست امروز در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت پست که به منظور ایجاد و راه اندازی پژوهشکده پست برگزار شد، گفت: امروز با امضای تفاهم نامه مشترک بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت پست، پژوهشکده قدس که در سال 86 منحل شده بود مجددا ایجاد و راه اندازی می‌شود.
 
وی افزود: با توجه به ضرورت‌هایی که در شرکت پست ایجاد شد و همچنین تجهیزات مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تحول پست مقرر شد با راه اندازی پژوهشکده پست کارهای پژوهشی، آموزشی و تحقیقاتی در دستور کار قرارگیرد.

مهری به  تغییر ماموریت پست اشاره و تصریح کرد: امروز پست وجوه الکترونیکی، فیزیکی و مالی دارد و سرویس ها و خدمات نوین دیگر برای مردم ارائه می‌شود.
 
مدیر عامل شرکت پست به افزایش سرانه پستی در کشورهای توسعه یافته اشاره کرد و گفت: در کشورهای توسعه یافته به شدت سرانه پستی افزایش یافته و رشد سرانه پستی در بخش خرید و فروش الکترونیکی تا سال 2020، 26.3 درصد هدف گذاری شده است.

مهری در ادامه عنوان کرد: با توجه به این که هدف گذاری چینی‌ها 50مرسوله به ازای هر چینی تا سال 2020 است لذا بنا شد تا پست از حالت سنتی  خارج شود و سرانه پستی در کشورمان افزایش یابد.
 
وی با اشاره به این که طرح‌های ماندگار و اساس نامه شرکت پست به پژوهشکده شرکت پستی کمک می‌کند اظهار کرد: امیدواریم تا 4سال آینده شاهد ایجاد دستاوردهای پژوهشکده پستی باشیم.

در ادامه این مراسم محمد خوانساری رئیس پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به این که توسعه زیر ساخت الکترونیک پست هیچ گاه موجب کاهش توجه مردم به پست نمی‌شود افزود: پژوهشگاه ارتباطات از نظر ساختاری و منابع انسانی آمادگی دارد تا به پژوهشکده کمک کند.

وی به هدف از امضای تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: انجام امور پژوهشی، توسعه علمی و انتقال دانش فنی فناوری‌های نوین پست در قالب پژوهشکده پست صورت می‌گیرد.

گفتنی است؛ در پایان مراسم تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی میان شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به امضا رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار