معاون وزیر نفت در امور مهندسی و ساخت، با تاکید براینکه اقدامات بسیاری در زمینه حمایت از ساخت داخل از سوی وزارت نفت انجام شده است، گفت: در حال برداشتن گام های بعدی برای حمایت از سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران هستیم ،‌که در این خصوص می توان گفت تمامی کار هایی که تاکنون انجام شده یا در آینده انجام خواهد شد بدون حضور انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت به نتیجه نمی‌رسید و نخواهد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ عمادحسینی، معاون وزیر نفت در امور مهندسی و ساخت، در مجمع عمومی سازندگان تجهیزات صنعت نفت، با بیان این موضوع که وزارت نفت عزم خود را برای حمایت از تولید داخل جذب کرده نیز گفت: با وجود شیوه نامه های حمایتی وزیر و دستورالعمل ها و سایر رفتار های وزارت نفت در چند ماه گذشته می توان دریافت که اولویت وزیر نفت دولت یازدهم،‌ تولید داخل کشور است.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات بسیاری در زمینه حمایت از ساخت داخل از سوی وزارت نفت انجام شده است، افزود: در حال برداشتن گام های بعدی برای حمایت از سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران هستیم ،‌که در این خصوص می توان گفت تمامی کار هایی که تاکنون انجام شده یا در آینده انجام خواهد شد بدون حضور انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت به نتیجه نمی‌رسید و نخواهد رسید.

حسینی تصریح کرد: از زمان حضور بیژن نامدار زنگنه به عنوان وزیر نفت دولت یازدهم، تمامی موضوعات با در نظر گرفتن شرایط شرکت های داخلی بررسی و حتی بسیاری از جلسات تخصصی با حضور نمایندگان بخش خصوصی انجام شد. این موضوع نشان دهنده نیت وزیر نیرو در خصوص مشارکت بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت های تولید کنندگان داخل است.

ایجاد سامانه الکترونیکی برای وندولیست واحد

 در ادامه مجمع، وی به بررسی اقدامات انجام شده از سوی وزارت نفت برای حمایت از ساخت داخل پرداخت. ایشان ابلاغ شیوه نامه از سوی وزیر نفت را بزرگترین سند حمایتی وزارت نفت در دولت یازدهم یاد کرد و عنوان نمود که در این زمینه انجمن استصنا یار و همراه معاونت در تدوین این سند بود. اجرای سامانه الکترونیکی برای ایجاد وندورلیست واحد را از جمله ماموریت مهم این معاونت برشمرد و عزم خود را برای اجرای این طرح اعلام نموده و از انجمن درخواست نمود کمافی سابق این معاونت را یاری دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار