تظاهرات گسترده مردم بحرین تا نیمه‌های شب گذشته ادامه یافت، در این تظاهران پلیس به سوی معترضین گلوله و گاز اشک آور شلیک کرد، همچنین اعتراضاتی در مقابل سفارت بحرین در لندن در اعتراض به بازداشت "شیخ علی سلمان" و مداخلات انگلیس در امور بحرین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، روز گذشته مردم بحرین پس از اقامه نماز جمعه، در اعتراض به بازداشت غیرقانونی "شیخ علی سلمان" منتقد و مبارز بحرینی تظاهرات گشترده‌ای به پا کردند.

موج وسیع اعتراضات مردمی و اقدامات خشونت آمیز نیرو‌های آل خلیفه با پرتاب گاز اشک آور و شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای، چهره بحرین را خونین و اشک‌آور کرد!





با ریخته شدن خون اولین نفر، خون دیگران نیز به جوش آمد و مردم تا پاسی از شب به تظاهرات خود ادامه دادند.



همچنین پرتاب گاز اشک آور به منزل شهروندان بحرینی، از اقدامات ماموران آل خلیفه در روز گذشته بود.




پرتاب گاز اشک آور به منزل مسکونی


دیشب بسیاری از شهرهای بحرین به وی‍ژه منامه و جزیره ستره، صحنه درگیریهای خشونت آمیز مردم و آل خلیفه بود.




گفتنی است، مخالفان بحرینی ساکن انگلیس با اعتراض به سکوت انگلیس نسبت به بازداشت شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق و با سر دادن شعار «علی سلمان را سریعتر آزاد کنید» مقابل سفارتخانه بحرین در انگلیس، خواهان سرنگونی نظام حاکم بحرین و آزادی زندانیان سیاسی این کشور شدند.






جمعیت الوفاق بحرین اخیرا به فعالیت‌های خود علیه سیاست حمایتگرایانه و همگام انگلیس از بحرین شدت داده بود. «ایان لیندسی» سفیر انگلیس در بحرین در اظهاراتی این طرفداری انگلیس از بحرین و نظام آن را فریاد زد و معارضان بحرینی به ویژه شیخ سلمان آن را محکوم کردند و مورد نقد تند خود قرار دادند.










شایان ذکر است سفیر انگلیس در سخنرانی 10 دسامبر 2014 خود  به مخالفت معارضان بحرینی با ساخت پایگاه نظامی این کشور در منامه اعتراض کرد و گفت: مخالفت الوفاق با ساخت این پایگاه به معنای مخالفت با ائتلاف 60 کشور علیه داعش است که 30 کشور آن نیروی دریایی مشترک دارند و مقر آن بحرین است.

با وجود انجام تظاهرات در لندن، رسانه‌های موسسه BBC   از قبیل سایت، تلویزیون و رادیو،  اخبار و تصاویری در این مورد انتشار نداده‌اند.

اولین اظهارات شیخ علی سلمان بعد از بازداشت

پایگاه اینترنتی مرآت البحرین به نقل از عبدالله الشملاوی وکیل بحرینی نوشت: با شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق این کشور در زندان دیدار کرده .

شیخ علی سلمان در دیدار با الشملاوی گفته است: " به علت روحانی شیعه بودن و دبیرکلی جمعیت الوفاق، مورد حمله قرار گرفته است".

در همین حال پایگاه اینترنتی صوت المنامه از اعتصاب غذای زندانیان بحرینی در زندان جو در اعتراض به بازداشت شیخ سلمان خبر داد.

جواد فیروز، نماینده سابق پارلمان بحرین در این خصوص اظهار کرد: هدف نظام بحرین تنها مخالفت با شیخ علی سلمان نیست بلکه مخالفت با طرح مخالفان بحرینی است که در سال 2011 میلادی آغاز شد و کاملاً مشخص است که بحرین تمام شخصیت‌های برجسته که بیشترشان در زندان هستند را هدف خود قرار داده و اکنون نیز با بازداشت شیخ علی سلمان به طور مستقیم مخالفان خود را که به‌طور مسالمت‌آمیز خواهان اصلاح در کشور هستند، هدف خود قرار داده است.

تصاویر زیر مربوط به اعتراضات مردمی بحرین در روز گذشته (جمعه) است، که علیرغم خشونت نیروهای آل خلیفه تا نیمه‌های شب گذشته ادامه یافت.

































































































انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار